راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سردار احمدی مقدم: ذات رسانه‌های اجتماعی مشکل‌ساز نیست

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همایش بررسی ابعاد شبکه‌های اجتماعی نسبت به محتوای شبکه‌های اجتماعی اظهار نگرانی کرد.

به گزارش راه پرداخت، احمدی مقدم با بیان این مطلب که ذات ابزارهای فناوری و رسانه مشکل ساز نیست و آنچه موجب نگرانی است محتوای این ابزارهاست، افزود: رسانه‌های نوین اطلاعات بیشماری به مخاطبین عرضه می‌کنند که همین انفجار اطلاعات قدرت گزینش مخاطب را کم می‌کند و بر این اساس قدرت‌های بزرگ سلطه فرهنگی و اطلاعاتی خویش را بر جهان می‌گسترانند.

Social-Medi-Ejslas-index-way2pay-92-07-20-f-sardar-moghadam

این فرمانده انتظامی به بررسی آثار منفی شبکه‌های اجتماعی پرداخت و اذعان داشت: پیوند مجرمین با یکدیگر، آموزش‌های منفی از جمله در زمینه تولید مواد مخدر و مواد منفجره، ایجاد شخصیت‌های مجازی و مجهول از جمله تبعات منفی شبکه‌های اجتماعی است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش افزود که: هرچند ورود به فیسبوک تخلف است ولی مثل کلاه موتورسوارهاست! از ما می‌پرسند چرا برخورد نمی‌کنید؟ می‌گوییم: وقتی 5 درصد، 10 درصد، 20 درصد باشند می‌توان برخورد کرد، نه وقتی که 60 تا 70 درصد موتورسوارها کلاه ندارند! خب چند موتور سوار متخلف را بگیریم؟ الان خیلی‍‌ها وارد فیسبوک می‌شوند و از لحاظ قانونی باید با آنها برخورد کرد ولی تعدادشان آنقدر زیاد است که پلیس نمی‌تواند کاری بکند.

سردار احمدی مقدم قدرت اطلاعاتی و فرهنگی را شالوده قدرت در جهان دانست و افزود: امروزه شکل جدیدی از استعمار را شاهد هستیم که در آن قدرت‌های بزرگ از طریق تهاجم فرهنگی نفوذ خویش را در جهان گسترش می‌دهند.

وی در پایان ضمن اشاره به ابعاد مثبت شبکه‌های اجتماعی از جمله گسترش دیپلماسی عمومی، دفاع فرهنگی و معرفی فرهنگ کشور افزود: دیدگاه دین مبین اسلام به پیشرفت تکنولوژی مثبت است بنابراین ما باید از این تکنولوژی‌ها در جهت منافع ملی کشورمان استفاده نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.