راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه‌دهنده اتریوم، به نقض تحریم‌های کره شمالی اقرار کرد

ویرجیل گریفیت طی یک کنفرانس در سال ۲۰۱۹، به نقض قوانین تحریم و ارائه خدمات بلاکچین و رمزارز به کره شمالی اعتراف کرد.

به نقل از کوین‌دسک، ویرجیل گریفیت، توسعه‌دهنده اتریوم و متهم به نقض قانون تحریم‌های آمریکا، طی توافقی با دادستان‌های فدرال، روز دوشنبه در دادگاه نیویورک به نقض تحریم‌های کره شمالی و ارائه خدمات بلاکچین و رمزارز به این کشور اعتراف کرد.

گریفیت به عنوان یک شهروند آمریکایی که قبل از دستگیری در سنگاپور سکونت داشت به نقض دستورات اجرایی که انجام برخی از معاملات و فعالیت‌ها را در کره شمالی ممنوع می‌کند، متهم شده است. ممنوعیت ارائه خدمات از سوی افراد آمریکایی به کره شمالی، از جمله این دستورهاست.

اعتراف گریفیت به نقض قوانین تحریم، ۶۳ الی ۷۸ هفته زندان در پی خواهد داشت و دوران محکومیت او از ژانویه سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

در آوریل سال ۲۰۱۹، کنفرانسی با عنوان بلاکچین در پیونگ‌یانگ کره شمالی برگزار شد و گریفیت با سخنرانی در این کنفرانس به نقض قوانین اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی متهم شده و دستگیر شد. او محکوم به سلب هرگونه درآمدی است که از حضور در این کنفرانس به دست آورده است.

در فوریه سال ۲۰۲۰ نیز قرار بر اجرای کنفرانس دیگری با همین موضوع در پیونگ‌یانگ کره شمالی بود. در آن زمان نیز طبق اعلام نهادهای مجری قانون در ایالات‌متحده و نهادهای نظارتی در سازمان ملل متحد شرکت در کنفرانس به منزله نقض قوانین تحریم‌ اعلام شد و این نهادها نسبت به مجازات شرکت‌کنندگان در کنفرانس مزبور هشدار دادند. پس از هشدارهای ایالات‌متحده و سازمان‌های بین‌المللی وب‌سایت کنفرانس بلاکچین در کره شمالی از دسترس خارج شد.

گریفیت در ابتدا در سال ۲۰۲۰ با قید وثیقه آزاد شد؛ اما در حال حاضر به اتهام تلاش برای نقض شرایط وثیقه در زندان است.

پس از اقرار به جرم، وکلای گریفیت با استناد به شرایط بسیار سخت در MCC که به فرسودگی و خطرناک بودن زندانیان مشهور است، خواستار انتقال گریفیت از مرکز اصلاحی متروپولیتن به مرکز اصلاحی در نیوجرسی شدند.

اعتراف گریفیت به نقض قوانین تحریم، غافلگیرکننده بود و در حالی اتفاق افتاد که حتی تیم وکلای او نیز خود را برای ادامه روند قبلی پرونده آماده می‌کردند.


از تحصیلات عالیه در دانشگاه‌های ایالات‌متحده تا تلاش برای فرار از تابعیت آمریکایی برای دورزدن تحریم‌ها


ویرجیل گریفیت، مهندس ۳۸ ساله آمریکایی و سازنده ویکی اسکنر است. او به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان اصلی پروژه رمزارز اتریوم شناخته می‌شود.

گریفیت در سال ۲۰۰۲ از دانشکده ریاضیات و علوم آلاباما فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه آلاباما به تحصیل علوم شناختی پرداخت. او در سال ۲۰۰۴ به دانشگاه ایندیانا منتقل شد اما در آگوست ۲۰۰۷ به آلباما بازگشت. در سال ۲۰۱۴ گریفیت موفق به اخذ مدرک دکتری در سیستم‌های محاسباتی و عصبی از مؤسسه فناوری کالیفرنیا شد. گفتنی است، او در هنگام دستگیری در حال تحقیق در مورد عدم پذیرش تابعیت ایالات‌ متحده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.