راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویژه‌نامه پایان سال عصر تراکنش منتشر شد / با تحلیل به استقبال سال جدید بروید

مخاطبان راه پرداخت در این نزدیک به چهار سالی که از عمر ماهنامه عصر تراکنش، ماهنامه چاپی راه پرداخت، می‎گذرد، می‌دانند که در اسفندماه باید منتظر شماره‌ای ویژه از عصر تراکنش باشند. این روزها شماره 43 و 44 که درواقع شماره اسفند و فروردین ماهنامه عصر تراکنش است، در 252 صفحه منتشر شده است. در شماره ویژه آخر سال عصر تراکنش، یادداشت، مقاله، میزگرد، ترجمه و بسیار مطالب خواندنی دیگر برای مخاطبان تهیه شده است که هم واکاوی سالی است که طی شد و هم پیش‌بینی آنچه در سال پیش رو اتفاق می‌افتد.

در این شماره یادداشت‌هایی از مرتضی ترک تبریزی، مبینا بنی‌اسدی، فرهاد اینالویی، بردیا جوادی، رضا جمالی، حسن اولیا، حسین ثنایی، اردوان یزدی، علیرضا هاشمی، قاسم واحدی، محسن زادمهر، بهرنگ فاطمی، محمدکاظم کاظمی راد، محمود کریمی، رضا یوسف بیک، علی جهانی، ابراهیم نصیری، فرهاد بهمنی، آرش فروزان، محمدجواد صمدی، فرهاد وکیلیان، پویا پوراعظم، مسعود نارنجی، وحید صیامی، میثم سلیمانی، مینا والی و رضا قربانی را می‌خوانید.

در بخشی دیگر اخبار یک سال کرونایی را به‌صورت فشرده بررسی کرده‌ایم تا ببینیم این سال سخت چگونه بر اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور گذشته است. همچنین، گزارش‌هایی درباره انتخابات نصر تهران، ۱۰۰ سال بانکداری ایران و داستان کارت به کارت را داریم که در آن می‌توان دوئل موافقان و مخالفان این بدعت ایرانی را بخوانید.

در میز گردی جذاب موضوع احراز هویت غیرحضوری را با حضور سه تن از کارشناسان این حوزه بررسی کرده‌ایم. اما در پنلی که کمتر می‌توانید افراد حاضر در آن را در یک قاب ببینید این سوال را بررسی کرده‌ایم که چرا از روندها عقب می‌مانیم. علی عبداللهی، رضا باقری اصل، ولی‌اله فاطمی اردکانی و شهاب جوانمردی مهمانان ما در این پنل بودند.

سال که نو می‌شود فرصتی است برای مرور آن چه که در پیش داریم. ازنظر ما سال ۱۴۰۰ این مفاهیم پررنگ‌تر خواهند شد: رگ‌تک، سندباکس، نئوبانک، کارمزد، اقتصاد اشتراکی، احراز هویت، دارایی دیجیتال، پی‌تک، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین، سوپراپ، ولث‌تک، امنیت سایبری، سواد مالی، پرداخت کیوآر، لندتک، دورکاری، ارز دیجیتال بانک مرکزی،‌اعتماد، پساکرونا و نسل زد!

در یک پرونده مفصل بیم‌ها و امیدهای کسب‌وکارهای ایران را بررسی کرده‌ایم؛ کسب‌وکارهایی که در این پرونده حضور دارند: سپ، داده‌ورزی فرادیس البرز، فناپ، پارت، نگاه، مبنا کارت آریا، فرابوم، داتین، یوآیدی، مایکت، بانک تجارت، کافه‌ بازار، آدونیس، آدانیک، نیک‌اندیش، توسن، حصین و پادیوم بودند.

ولی نباید فراموش کنیم که سال ۱۳۹۹ سال عجیبی بود؛ در پرونده‌ای دیگر نام‌ها، چهره‌ها و روندهایی که از این سال به یادگار می‌ماند را مرور کرده‌ایم: ایلان ماسک، جف بزوس، فناوری در وال استریت، سقوط لندن، زوم، یادگیری ماشین، محاسبات کوانتومی، فین‌تک و رابین‌هود. در این بخش گزارش مفصلی از رسوایی امسال در بزرگ‌ترین شرکت پرداخت آلمان را برای شما آماده‌ کرده‌ایم؛ داستانی درباره رسوایی وایرکارت را از اشپیگل برای شما ترجمه کرده‌ایم. محتوای این شماره از نشریه‌های اکونومیست، فورچون، هاروارد بیزینس ریویو، نیوزویک، گاردین و بلومبرگ بیزینس‌ویک انتخاب شده است.

سال ۱۳۹۹ اگرچه کم فروغ بود، اما در همین سال هم ستاره‌هایی داشتیم که در ۳ بخش چهره‌ها، کسب‌وکارها و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها را بررسی کرده‌ایم. انتخاب‌های ما در بخش چهره‌ها این‌هاست: حسین اسلامی، بهزاد شیری، محمد نژاد صداقت، علی رسولی‌زاده، مصطفی امیری، کاظم دهقان، مرتضی ترک تبریزی، احمد سلمانی آرانی، امیر هامونی، زهرا میرحسینی، مبینا بنی‌اسدی، مسعود خاتونی، محمد قاسمی، علی عبداللهی، محمد فرجود، نازنین دانشور، مهدی ملکی، سید مهدی حسینی، سعید و حمید محمدی، امیر ناظمی، محمدحسین حسین‌زاده، محمدجواد صمدی راد، داوود معظمی گودرزی، نسیم توکل، کیوان جامه‌بزرگ، امید موسوی.

در بخش کسب‌وکارها توسن، داتین، رمیس، شاپرک، حصین، توسن‌تکنو، ارتباط فردا، سپ، پرداخت الکترونیک سپهر، کارگزاری فارابی، بانک قرض‌الحسنه رسالت، یو‌آیدی، کارگزاری آگاه، فناوری اطلاعات خبره، نگاه، کارگزاری مفید، سوشیانت، سهامیاب، رده، بانکینو، فاوای شهرداری تهران، دیجی‌کالا، لندو، فناپ، کوین‌نیک مارکت، دارا، ۱۰۰ تحلیل، ققنوس و پست‌بانک حضور دارند.

در بخش اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها آپ، موبایلت، کدپرداز، اکسیر، مایکت، نوبیتکس، همراز، قسطا، ست، دیجی‌پی، مانو، ایوا، زرین‌پال، همراه بام، ایزی‌تریدر، همراه کارت، اوانو، بانکینو، پول تو، همراه پلاس، شهرپی، ایزی‌پی، ابر دراک، سامانه سعدی، آپسان، پاس، ۷۲۴ و ملی‌پلاس ستاره‌های امسال بودند.

پس ویژه‌نامه عصر تراکنش را در تعطیلات پیش رو بخوانید تا با تحلیل به استقبال سال بعد بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.