پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل ایرانسل: باز کردن فضا برای ایدهها، رسالت اپراتور دیجیتال است
مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه ایرانسل در گذشته با عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران خطاب میشد و در حال حاضر با عبور از آن مرحله، به عنوان «اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران» شناخته میشود، گفت: «هدف ما این است که در مجموعهٔ ایرانسل و کسبوکارهای پیرامونی، خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل، فراهم و رضایتمندی بیشتری را جلب کنیم.»
مدیرعامل ایرانسل در مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل»، یکی از رسالتهای ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران را «باز کردن فضا برای ایدههای نو» دانست و با اشاره به تجربه موفق ایرانسل در سرمایهگذاری روی شرکت اسنپ گفت: «امیدواریم بتوانیم به شکلگیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کنیم.»
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مراسم پایانی «نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل» بعدازظهر یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور بیژن عباسیآرند، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأتمدیره و معاونان ایرانسل، با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی در سالن همایشهای ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.
این نوآوردگاه (Startup Weekend)، توسط مجموعه «ایرانسللبز (Irancell Labs)» و با حضور ۱۰ تیم استارتآپی برگزار شده است. مجموعه ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتآپها و شرکتهای فناور تأسیس شده است.
مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه ایرانسل در گذشته با عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران خطاب میشد و در حال حاضر با عبور از آن مرحله، به عنوان «اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران» شناخته میشود، گفت: «هدف ما این است که در مجموعهٔ ایرانسل و کسبوکارهای پیرامونی، خدمات جدیدی را متناسب با سبک زندگی دیجیتال مشترکان ایرانسل، فراهم و رضایتمندی بیشتری را جلب کنیم.»
عباسیآرند افزود: «امروزه و با شیوع بیماری کرونا، نیاز جدی بشر به یک سری خدمات خاص، خیلی محسوستر شده است. اگر زمانی از آموزش آنلاین یا دوراپزشکی صحبت میشد، کمتر کسی این حس را داشت که یک روز این خدمات، به نیاز جدی کشور و دنیا تبدیل شود؛ اما پدیده کرونا، تحول دیجیتال را تسریع کرد و باعث شد که بسیاری از کشورها، فراتر از برنامهریزیهای قبلی، به فکر ایجاد و توسعهٔ این خدمات بیافتند تا زمینهٔ حضور کمتر مردم در مراکز تجمع فراهم شود.»
مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: «ما در ایرانسل از همان روزهای اول شیوع کرونا، با توجه به بستر خوبی که پیشبینی شده بود، توانستیم دورکاری را به صورت حداکثری پیاده کنیم. در شش ماهه امسال بیش از ۸۵ درصد، رشد مصرف دیتا نسبت به سال قبل داشتیم و شبکه باید طبعاً پایدار باشد تا بتوان با وجود دورکاری، سطح کیفی خدمات را نیز حفظ کرد.»
او افزود: «پس از کرونا ممکن است دیگر شاهد بازگشت به عقب نباشیم و لازم است که شرکتهای پیشرو، این خدمات را توسعه دهند و آمادگی ارائه خدمات جدید را هم داشته باشند.»
عباسیآرند اظهار داشت: «ایرانسل بر همین اساس سعی کرده مدلی را تعریف کند که ظرفیتهای موجود در کشور را به خدمت بگیرد و قبلاً هم سرمایهگذاری در اسنپ، به درستی انجام شد و اکنون بیش از ۸۵ درصد سهم بازار در شهرهای مختلف ایران را در دست دارد و توانسته است دغدغه حوزه حمل ونقل شهری را برطرف کند. امیدواریم بتوانیم به شکلگیری و گسترش چندین اسنپ دیگر در ایران کمک کنیم.»
او با اشاره به راهاندازی مرکز نوآوری ایرانسل گفت: «در ایرانسل احساس کردیم این رسالت ماست تا به عنوان اپراتور دیجیتال، فضا را برای کسانی که ایدهای دارند، باز کنیم.»
مدیرعامل ایرانسل افزود: «هدفگذاری انجام شده برای این مرکز، این است که هم، در حوزه نیازمندیهای خود ایرانسل و بومیسازی آن فعالیت کرده و چالشهای داخلی را حل کند و هم، بخشی برای ایجاد کسبوکار جدید و توسعه اشتغال در کنار کسبوکار ایرانسل ایجاد کند.»
او با اظهار خرسندی و تشکر از حمایتهای انجام شده از کسبوکارهای نوپا توسط سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاستجمهوری و پیشرو بودن حوزه ارتباطات و فناوریاطلاعات با همت آذریجهرمی، وزیر ارتباطات و فناوریاطلاعات، ابراز امیدواری کرد با حمایت از پرورش ایدههای جدید و سرمایهگذاری روی آنها در راستای شکلدهی به کسبوکارهای نوپا و ارائه خدمات جدید و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور، گام برداشته شود.
در این مراسم همچنین حسن بولوردی، معاون فنی و مهندسی ایرانسل، ضمن سپاس از حمایتهای مدیرعامل و هیأتمدیره ایرانسل، با ذکر تاریخچهای از شکلگیری مرکز نوآوری ایرانسل، گفت با توجه به نقش و جایگاه نوآوری در ایرانسل، با هدف استفاده از ظرفیت تیمهای استارتآپی خلاق داخلی، از سال گذشته، مرکز نوآوری ایرانسل ذیل مجموعه ایرانسللبز تشکیل شده و طراحی آن نیز با معماری مبتنی بر استراتژی «نوآوری باز» انجام شده است.
او همچنین فرایند جذب و حضور استارتآپها را تشریح کرد و به گفته او، پس از مرحله داوری، تیمهای برگزیده وارد مرحله پیششتابدهی و شتابدهی میشوند و پس از ارزیابی نهایی، تیمهای برتر تحت حمایت شرکت ویستا، به عنوان مجموعه سرمایهگذار ایرانسل قرار میگیرند.
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتابدهنده کهکشان» این مرکز، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی برگزار شد و ۱۰ تیم استارتآپی شرکتکننده که پس از ثبتنام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.
در مراسم پایانی این نوآوردگاه، تیمهای استارتآپی، ایده خود را در حضور داوران مطرح کردند و به پرسشهای آنان پاسخ دادند. اسامی تیمهای برگزیده، امروز دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹، در وبسایت ایرانسللبز به نشانی labs.irancell.ir اعلام خواهد شد.
پس از پایان این مراسم، مدیرعامل ایرانسل در محل مرکز نوآوری ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف حضور پیدا کرد و به پرسشهای تنی چند از خبرنگاران حاضر در این مرکز پاسخ گفت.