پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ایرانسل در ارائه خدمات دیجیتال چه دستاوردهایی داشته است؟
همزمان با 27 اردیبهشت ماه 1399، روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، ایرانسل دستاوردهای خود را در ارائه خدمات دیجیتال را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور در راستای اهداف خود، یعنی «خلق و مدیریت ارزشآفرینی برای ذینفعان»، «خلق تجربهای متفاوت برای مشتریان»، «مدیریت رشد پایدار»، «تحول مدل عملیاتی» و «نوآوری و تجارب موفق»، موفق شده است با دستیابی به سهم بازار 43.45 درصدی با روند صعودی، اعتماد بیش از پیش مشترکان تلفن همراه را بهدست آورد و با ثبت مصرف روزانه دیتای بیش از 11 پتابایت در اردیبهشت 99، به رکوردی جدید در ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکان خود برسد.
ایرانسل، تلاش داشته است تا فناوریهای روز دنیا را با کمترین فاصله زمانی و با رعایت استانداردهای کیفی به مشترکان خود ارائه کند و مسیر توسعه از طریق پیشرفت ارتباطات را هموارتر کند. ارائه اینترنت همراه نسل 2.75، 3، 4 و 4.5 و همچنین نسل جدید اینترنت ثابت (TD-LTE)، نمونههایی از خدمات ایرانسل هستند که هم اکنون خدمات نسل دوم اینترنت همراه(2.75G) به بالغ بر 50 میلیون نفر مشترک فعال، نسل سوم(3G) به 29.5 میلیون نفر و نسل چهارم(4G) به 22 میلیون مشترک ایرانسل ارائه میشود و خدمات نسل 4.5 اینترنت پرسرعت همراه نیز در 719 شهر ایران توسط ایرانسل ارائه شده است.
ایرانسل همچنین به عنوان اولین اپراتور ایرانی، شبکه کامل نسل پنجم اینترنت همراه (5G) را شهریورماه 96 در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موفقیت آزمایش کرده و همچنان در آماده کردن بسترهای تجاریسازی 5G در کشور پیشتاز است. ایرانسل با توسعه پوشش روستایی شبکه خود به مجموع بیش از 17 هزار روستا، دسترسی به خدمات شبکه تلفن همراه را در اختیار 11 میلیون نفر روستاییان قرار داده است.
ایرانسل با پیشرفت فناوری و دیجیتالیشدن بیش از پیش سبک زندگی در دنیا، تلاش کرده است تا زندگی مردم را با دنیای جدید دیجیتال همسو کند و طرحهایی را در جهت تسهیل ابعاد مختلف زندگی و کسبوکار، تحقق دولت همراه و آسانتر شدن زندگی روزمره برای مردم اجرا کند.
اپلیکیشن «ایرانسلمن» که در نسخههای ابتدایی، برای مدیریت حساب ایرانسلی از آن استفاده میشد؛ اما به مرور زمان و با اضافهشدن خدمات دیجیتالی جامعتری از قبیل امکان درخواست تاکسی آنلاین، سفارش آنلاین غذا از رستورانها و اقلام مورد نیاز زندگی روزمره از سوپرمارکتها و همچنین تماشای آنلاین و زنده برنامههای تلویزیونی، «ایرانسلمن» با بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال، به یک اپلیکیشن تبدیل شد که هدفش تجمیع و ارائه انواع خدمات دیجیتال به کاربران است و بر اساس آخرین گزارش فروشگاه برنامههای اندرویدی «کافه بازار»، دومین اپلیکیشن محبوب ایرانیها است.
همچنین سرمایهگذاری ایرانسل روی گروه اسنپ و توسعه کیف پول آپ، هم اینک خدمات فوق بر بستر ایرانسل را به بخش جداییناپذیری از زندگی روزمره مردم تبدیل کرده و به تحول راهحلهای سنتی و دیجیتالی شدن سبک زندگی کمک کرده است.
ایرانسل همچنین با توجه به موضوع نیاز به تفریح و سرگرمی برای سلامت روانی جامعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت لازم برای پخش فیلمها و سریالها از طریق تلویزیون اینترنتی لنز و همچنین همکاری با فیلیمو و نماوا سعی در دسترسی تمام مردم به محتوای بصری سرگرمکننده داشته است.
با شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی و در خانهماندن بخش گستردهای از مردم، بسترهای دیجیتالی ایرانسل در بخشهای مختلف در خدمت نیازهای مختلف مردم قرار گرفت.
همچنین ایرانسل با موافقت مدیرعامل خود، بیژن عباسی آرند، برای تسهیل زندگی و آگاهسازی مشترکان درباره ویروس همهگیر شده کرونا، اقداماتی برای آموزش آنلاین، ارائه 100 گیگابایت اینترنت ثابت رایگان، بیش از 12 میلیارد ریال کمک نقدی به مراکز درمانی و نهادهای مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا در استانهای مختلف، دورکاری حداکثری کارکنان، بسترسازی برای ایجاد جلسات برخی نهادها، سازمانها و کسبوکارها (از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی)، رایگان کردن محتواهای ارائه شده در تلویزیون اینترنتی لنز، ارائه مکالمه رایگان به مدافعان سلامت، افزایش درگاههای پرداخت در اپلیکیشن ایرانسل من، تغییر اعلانهای اطلاع رسان تماسهای شبکه، ارائه ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه به معلمان، پیوستن به کمپین ایران همدل به دعوت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تخصیص کددستوری #1441* برای گردآوری و دوبرابر کردن کمکهای مردمی به آسیب دیدگان از ویروس کرونا در استان خوزستان و تغییر موقت نام شبکه را به نتیجه رسانده است.
کسب جایزه بینالمللی «بهترین برنامه اخلاقمداری سال ۲۰۱۹» از موسسه اخلاق حرفهای و همینطور کسب جایزه معتبر BRIGHT در گروه امتیان از افتخارهای ایرانسل در سال گذشته بوده است.
ایرانسل همزمان با شتاب دنیای دیجیتال و دگرگونیهای دیجیتال فراوان در زندگی انسان، به عنوان یک مجموعه بزرگ همچون گذشته با این پیشرفتها همگام خواهد بود تا زندگی دیجیتال را به مردم عرضه کند.