پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تیم لطیف: به دنبال طراحی بیمه بر اساس رفتار مشتری هستیم
نشست خبری معرفی وبسایت «ازکی» پلتفرم فعال درزمینه مرکز مشاوره و بیمه آنلاین ۷ مهرماه 97 برگزار شد.
به گزارش پیوست، تیم لطیف بنیانگذار استارتآپ از کی در مورد چگونگی و چرایی راهاندازی این کسبوکار گفت: «۱۰ سال پیش از آلمان به ایران بازگشتم و در حوزه کارآفرینی فعالیت کردم. در آلمان وبسایتهای بسیاری به مقایسه قیمت بیمهها میپردازند و در این زمینه هم خیلی موفق هستند. من در این فکر بودم چرا در ایران چنین کسبوکاری راهاندازی نمیشود. چون زیرساخت کارآفرینی و دانش آیتی آن را داشتیم؛ بنابراین از یک سال گذشته فعالیت خود را در این حوزه شروع کردیم.»
او ادامه داد: «در تحقیقات بازار خود دریافتیم که ۸۰ درصد مردم نمیدانند تفاوت پوشش بیمهها چیست و فقط بهصورت سنتی بیمه را از نمایندهها و کارگزاران میخرند و فهمیدیم که در مورد بیمه و خسارت مردم نیاز به مشاوره داریم؛ بنابراین در تلاشیم تا در وبسایت خود مرکز مشاوره و انتخاب بیمه باشیم و در فعالیت خود با نمایندهها همکاری میکنیم.»
او در مورد نحوه ارتباط استارتآپ «از کی» با شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی عنوان کرد: «ما از چند شرکت بیمه API دسترسی گرفتیم و وقتی مشتری قیمت بیمهها را باهم مقایسه میکند، قیمت بیمه بهصورت مستقیم از شرکت به دست ما میرسد. بیمه مرکزی هم خیلی علاقهمند است تا بیمه دیجیتالی و تکنولوژی نوین وارد این حوزه شود.»
به گفته لطیف بهتازگی بیمه مرکزی با تمام استارتآپهای این حوزه جلسهای برگزار کرده است تا در سایت بیمه مرکزی نام استارتآپهای معتبر این حوزه معرفی شوند تا درنهایت مشتری یکی از آنها را برگزیند. به اعتقاد تیم لطیف در حال حاضر این استارتآپ به دنبال درآمدزایی نیستند و قصد دارند تا خدمات نوین بیمهای ارائه دهند و اعتماد ایجاد کنند.
بنیانگذار از کی در مورد برنامه آینده این استارتآپ گفت: «در صنعت بیمه طراحی بیمه وجود دارد سیاست بازار در کشورهای دیگر به این صورت است که با توجه به رفتار مشتری بیمهنامه صادر کنند. استارتآپ از کی نیز قصد دارد اطلاعات مشتریان را جمعآوری کنند و بر اساس دادههایی که از مشتریان دارند برای آنها بیمه طراحی کنند.»
مجید قاقازانی، سرپرست بازاریابی ازکی، نیز در مورد یکی از تفاوتهای این پلتفرم با استارتآپهای دیگر گفت: «در سایت گزینه مقایسه چند شرکت داریم که مشتری میتواند تمام شرکتهای بیمه و خدمات آنها را باهم مقایسه کند. تمام اطلاعات اولیه به زبان ساده در این بخش موجود است. در مراحل بعدی گزینههای بیشتری مانند امتیازدهی را نیز میافزاییم.»