راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کراود فاندینگ ۱.۳ میلیون دلاری انگلستانی‌ها برای توسعه اپلیکیشن سهام آزاد تجاری در اروپا

اپلیکیشن سهام آزاد تجاری رابین هوود در حال رقابت جهت تبدیل شدن به یکی از با ارزش‌ترین استارت‌آپ‌های فین‌تک در آمریکاست که هفته‌ی گذشته ارزش آن به ۵.۶ میلیون دلار رسید.

این شروع یک انقلاب سهام‌داری است که با کمک چهار میلیون سرمایه‌گذار جوان که در شرکت‌هایی مانند اپل، تسلا و آمازون سرمایه‌گذاری کرده‌اند آغاز شده است، اما بدون هزینه‌های گزاف دلالان سهام.

در کنار همه‌ی اتفاقاتی که در آمریکا رخ می‌دهد، آدام دادز با تجربه‌ای مشابه در بریتانیا، در حال ایجاد انقلابی در اروپا است.

با تجارت رایگان آشنا شوید

دادز و اعضای تیم او دو سال اخیر را صرف ساخت تجارت رایگان کرده‌اند. یک سرویس شبیه سرویس برنامه‌ی رابین هوود که در اواخر سال گذشته اولین کارگزاری بود که موفق به اخذ مجوز از بورس اوراق بهادار لندن گردید.

«دیروز با اولین تجارت‌، وارد فاز دوم‌ توسعه‌مان شدیم«

دادز با گفتن این موضوع به فوربس اذعان داشت که این خبر، ۳۴۰۰۰ نفری که به دنبال تجارت رایگان در اروپا هستند را به وجد خواهد آورد.

وی افزود خبر مهم‌تر این‌که تجارت رایگان سومین کمپین کراودفایندینگ سهام خود را با افزایش یک میلیون پوند (۱.۳میلیون دلار) در کرودکاب شروع کرده است.

دادز می‌گوید:

ما در حال گسترش نیروی‌ انسانی خود هستیم و در دوازده ماه آینده فعالیت خود را به صورت کامل در اروپا آغاز خواهیم کرد.

آخرین دور از سرمایه‌گذاری 300 هزار پوندی دادز در سال 2017 به میزان 800 هزار پوند افزایش یافت و او منتظر است که امسال هم به هدف خود برسد.

این سرمایه به تجارت رایگان کمک می‌کند که اپلیکیشن خود را در انگلستان همه‌گیر کند و برای گسترش این سرویس در سایر نقاط اروپا برنامه‌ریزی داشته باشد.

برنامه‌ی رابین هوود

توسعه در اروپا

در حالی‌که راه‌اندازی کامل در بریتانیا و توسعه‌ی ویژگی‌های اضافی (مثل سهام امریکا و عملیات پایان روز) هنوز در حال انجام است، تیم در حال برنامه‌ریزی برای حرکت بعدی خود است.

دادز افزود:

«ما تمام مجوزهای لازم برای شروع فعالیت در اروپا را داریم و به محض این‌که از لحاظ فنی آمادگی لازم را داشتیم، می‌توانیم کار را در اروپا شروع کنیم.ما حتی خود را برای مذاکرات برکسیت آماده کرده‌ایم و یکی از دلایل افزایش سرمایه‌گذاری ما تشکیل یک شرکت تابعه‌ی اروپایی است که احتمالا در دوبلین و یا آمستردام باشد.»

اما در حالی‌که دادز و تیمش نگاه‌شان به اروپا بود، رابین هوود از مدت‌ها پیش در مورد گسترش تجارت پر درآمد خود در انگلستان سر و صدا راه انداخته بود.

دادز با اطمینان از چشم‌انداز آینده‌ی احتمالی برنامه‌ی رابین هوود می‌گوید:

«آن‌ها هنوز در حال توسعه‌ی رابین‌هود در آمریکا هستند و فکر نمی‌کنم برنامه‌ای برای ورود به بازار بریتانیا و اروپا داشته باشند.

ما فراتر از استارت‌آپ‌هایی هم‌چون رولوت (Revolut) و یا سایر فین‌تک‌های اروپایی که واقعا درک خوبی از بازار دارند، به رقابت نگاه می‌کنیم.»

ادعای برنامه‌ی رابین هوود

در واقع برنامه‌ی رابین هود ادعای جسورانه‌ای دارد مبنی بر این‌که: تجارت آزاد باید در سطح بین‌المللی گسترش پیدا کند، اما لینک یک نشریه‌ی مطبوعاتی مشخص می‌کند که از سال ۲۰۱۵ صحبت درباره‌ی گسترش در استرالیا بوده که هرگز تحقق نیافته است.

دادز اطمینان دارد که گسترش فعالیت‌های وی در اروپا موفق‌ خواهد بود.

منبعForbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.