راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی پرداخت موبایلی قبوض / آموزش تصویری

یکی از راحت‌ترین روش‌های پرداخت قبوض، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت است. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید به دو صورت «اسکن بارکد قبض» و «واردکردن اطلاعات قبض به‌صورت دستی» قبض‌هایتان را پرداخت کنید. از اپلیکیشن‌های پرداخت می‌توان به اپلیکیشن‌های آپ، 724، تاپ، ایوا، پات، سکه، همراه کارت و 780 اشاره کرد که تقریباً مراحل انجام پرداخت قبض در تمامی آن‌ها به یک صورت است. در این مطلب قصد داریم چگونگی پرداخت قبض از طریق اپلیکیشن تاپ را به شما نشان دهیم.

 

چگونگی پرداخت موبایلی قبوض

1. ابتدا یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت نام برده شده را دانلود و آن را نصب کنید.

ببینید: دانلود و معرفی اپلیکیشن‌‌های پرداخت

2. بعد از وارد شدن به اپلیکیشن، روی گزینه «پرداخت قبض» در منوی اصلی کلیک کنید.

3. بخش «پرداخت قبض» شامل موارد «قبض موبایل»، «قبض تلفن ثابت» و «سایر قبوض» است که برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز باید روی گزینه «سایر قبوض» کلیک کنید.

4. در این قسمت می‌توانید از دو طریق، اطلاعات قبضتان را وارد کنید. هم می‌توانید از طریق «بارکد خوان»، بارکد قبضتان را اسکن کنید تا به‌صورت خودکار اطلاعات قبض وارد شود و یا می‌توانید «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» قبض را در باکس موردنظر وارد کنید. در آخر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

5. در این بخش باید «شماره کارت» و «رمز دوم» را وارد کنید و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

6. قبض با موفقیت پرداخت شد. پیامی نیز مبنی بر پرداخت‌شدن قبض برایتان پیامک می‌شود که در آن «شماره پیگیری»، «شماره قبض» و «شماره پرداخت» درج شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.