راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دن شولمن، مدیر عامل پی‌پال: پول دیجیتال عامل اصلی سود پی‌پال است

دن شولمن، مدیر عامل شرکت پی‌پال، عامل اصلی سود شرکتش را تا به امروز «دیجیتالی کردن پول نقد» می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از سی‌بی‌ان‌سی، شولمن به تازگی گفته است: «اکوسیستم سیستم مالی سریع‌تر از همیشه در حال تغییر است، چراکه به دلیل توسعه روز‌افزون تلفن‌های همراه، سیستم‌های مالی هم از نقدینگی به سمت پرداخت دیجیتال پیش می‌روند.»

این درحالی است که پی‌پال 227 میلیون مشترك دارد و 65 درصد آنها در خارج از آمريكاي شمالي مستقر هستند. به طوری که در سه ماهه آخر، 8.6 میلیون کاربر فعال جدید نیز به کاربرانش افزوده شده و این میزان از سال 2014 بی‌سابقه بوده است.

شولمن خاطر نشان کرد: «دیجیتال‌سازی سریع باعث شده تا کشورهایی مانند هند و چین به منظور بهره‌وری و در مواردی همچون چک کردن حساب‌ها و کارت‌های اعتباری به سمت پرداخت دیجیتال روی بیاورند.»

او معتقد است از آنجایی که در این نوع  معامله‌ها واسطه ای وجود ندارد، در نتیجه فساد کمتری رخ می‌دهد.

پی‌پال همچنین با شرکت اینترنتی چینی بایدو (Baidu) مشارکت کرده تا مصرف‌کنندگان چینی بتوانند به بازرگانان سراسر جهان دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر با شرکت علی بابا (Alibaba) در زمینه تجارت الکترونیکی همکاری می‌کند تا کاربران پی‌پال خارج از چین بتوانند از طریق پلت‌فرم چینی کالای خود را خریداری کند.

شولمن یادآور شد: «پی‌پال با دارا بودن بیش از 50 درصد درآمد خود از خارج آمریکای شمالی، چندی است که با بهره بردن از اهرم بین‌المللی خود در راستای بهره‌برداری از کسب‌وکارهای کوچک در ایالات متحده کارهایی انجام داده است.»

او گفت: «در آمریکای شمالی تنها پنج درصد از کسب‌و‌کارهای کوچک، صادرات بین‌المللی دارند. درحالی که 80 درصد از کسب‌وکارهای‌های کوچک از طریق پی‌پال، صادرات بین‌المللی خود را انجام می‌دهند. بنابراین داشتن پلت فرمی بازی که مورداعتماد و تضمین کننده معاملات باشد، می‌تواند جهان جدیدی را به روی تجار، بازرگانان کسب‌وکار کوچک و مصرف کنندگان باز کند و در عین حال برای همه سودمند هم باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.