راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره کتی بِسانت قدرتمندترین زن صنعت بانکداری چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / کتی بسانت به انتخاب آمریکن بنکر قدرتمندترین زن صنعت بانکداری در سال ۲۰۱۷ لقب گرفت. او که اکنون مدیر ارشد عملیات و فناوری بانک آو آمریکا است، درباره بانکداری و فناوری می‌گوید: «بانکداری و تکنولوژی چیست؟ در واقع هر دو این‌ها یک چیز هستند.»

بسانت اعتقاد زیادی به قدرت فناوری دارد، با این حال کاملاً با مشکلاتی که به دلیل تغییر سریع فناوری ایجاد می‌شود، آشنایی دارد، مانند افزایش شدید حملات سایبری در سال‌های اخیر.

او این روزها رهبری یک تیم صدهزار نفری در بانک آو آمریکا را بر عهده دارد و مسئول تمام اتفاقات، از نوآوری گرفته تا حملات سایبری، در این بانک است. راه و روشی که او در پی گرفته، حاصل سال‌ها تجربه در بخش کسب‌وکار صنعت و فعالیت‌های بسیار است.

او به تفاوت‌های موجود میان بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تکی به‌خوبی آگاه است و می‌گوید: «شاید این جمله خیلی جذاب به نظر برسد که به یک بانک بگویید شرکت فین‌تک، اما باید بدانید که تفاوت‌های زیادی میان این دو وجود دارد.» شرکت‌های فین‌تکی معمولاً کوچک‌تر و به نسبت چابک‌تر از بانک‌ها هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی بِسانت، موضوع امنیت اطلاعات بود. وی در سال ۲۰۱۶ نقش کلیدی در ایجاد مرکز انعطاف‌پذیری و تحلیل سیستماتیک مالی داشت؛ مرکزی که با مشارکت و همکاری میان بخش خصوصی و دولت آمریکا برای مبارزه با جرائم سایبری تشکیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.