راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره پاتریک و جان کالیسون صاحبان شرکت استرایپ بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / پاتریک و جان کالیسون دو برادر 29 و 27ساله ایرلندی صاحبان شرکت استرایپ، یکی از استارت‌آپ‌های موفق فین‌تک هستند. پاتریک کالیسون از 10‌سالگی برنامه‌نویسی را آغاز کرده است و در 16‌سالگی برنده جایزه دانشمند جوان و نمایشگاه فناوری می‌شود. پاتریک در دانشگاه ام‌آی‌تی ریاضی خوانده است و جان در دانشگاه هاروارد روان‌شناسی. آنها اکنون در سیلیکون‌ولی زندگی می‌کنند. نام پاتریک و برادرش جان اکنون در فهرست ثروتمندترین مردم ایرلند قرار دارد. گفتنی است اکنون بیش از ۷۰۰ نفر در استرایپ فعالیت می‌کنند.

شرکت استرایپ، به افراد و کسب‌وکارها امکان پرداخت اینترنتی را می‌دهد. دو برادر ایرلندی که به زاکربرگ‌های ایرلند معروف شده‌اند، سپتامبر 2011 این استارت‌آپ را راه‌اندازی کردند. آنها از طریق جذب 190 میلیون دلار کمک از طرف چند سرمایه‌گذار توانستند شرکت کوچکشان را تأسیس کنند.

برخلاف سایر خدمات پرداخت؛ همچون پی‌پال و راه‌حل‌های کاملاً یکپارچه تجارت الکترونیکی؛ همچون شاپی‌فای، استرایپ به‌طور خاص روی ارائه فنی زیرساخت‌های بانکی موردنیاز برای سیستم‌های پرداخت آنلاین تمرکز کرده است. به زبان ساده استرایپ واسطه‌ای برای پرداخت‌های آنلاین در سایت‌ها ایجاد کرده است که استفاده از آن بسیار ساده است. در حال حاضر فیس‌بوک، توییتر، پینترست و اپل‌پی ازجمله مشتریان کالیسون‌ها در استرایپ هستند. استرایپ همچنین با بیت‌کوین هم کار می‌کند. تیرماه امسال علی‌پی و وی‌چت هم به مشتریان استرایپ اضافه شدند.

گفته می‌شود استرایپ رقیب پی‌پال است که در دهه اخیر هیچ رقیب جدی‌ای نداشته است. پیتر تیل از بنیانگذران پی‌پال از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خود و از همان روزهای اول راه‌اندازی استرایپ از آن حمایت کرده است. مدل کسب‌وکار استرایپ هم به این صورت است که 2.9 درصد هر تراکنش، به‌علاوه 30 سنت به حساب آن واریز می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.