راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری Nasdaq، Citi و Chain برای یکپارچه‌سازی بانکداری جهانی

شرکت Nasdaq و Citi یک راه پرداخت یکپارچه جدید را معرفی کردند که مستقیم از طریق پروسه پرداخت اجرا می‌شود و کارها را به‌صورت خودکار از طریق استفاده از یک دفترکل توزیع‌شده جهت ثبت و انتقال دستورالعمل‌های پرداخت انجام می‌دهد. تعدادی پرداخت با موفقیت انجام ‌شده‌اند، ازجمله پرداخت‌های بین مرزی با پردازش خودکارِ Citi که از طریق پیوند و لینکی بین CitiConnect for Blockchain و پلتفرم Linq که توسط فریم ورک مالی Nasdaq ارائه می‌شود انجام گرفته است.

این همکاری باعث ایجاد یک راه‌حل برای بانکداری شد که قویاً فناوری زنجیره‌بلوک را با شبکه مالی جهانی Citi ادغام می‌کند.Nasdaq دومین صرافی سهام بزرگ در آمریکا است. این شرکت همچنین بزرگ‌ترین بازار سهام الکترونیک را دارد. ارزش بازار Nasdaq معادل با ۱۱ تریلیون دلار است.

Citi یک بانک جهانی با بیش از ۲۰۰ میلیون حساب کاربری است که در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا کار می‌کند. Citi طیف گسترده‌ای از محصولات مالی و خدمات را به دولت‌ها، شرکت‌ها، مشتریان و مؤسسات ارائه می‌کند.

Chain یک شرکت فناوری محور است که با نهادهای بزرگ برای ارائه و گسترش شبکه‌های زنجیره‌بلوک جهت توسعه خدمات و محصولات مالی همکاری می‌کند.

 

مزایای قابل‌ارائه توسط این ادغام

روند تراکنشی همتا‌به‌همتا برای امنیت شرکت‌های خصوصی.

دسترسی مستقیم به پرداخت‌های بین‌المللی از طریق پلتفرم Linq مربوط به Nasdaq با استفاده از CitiConnect for Blockchain و WorldLink Payment Services. (سرویس و راه‌حلی برای تراکنش‌های بین‌المللی است که پرداخت‌های برون‌مرزی را آسان و امن می‌سازد.)

افزایش بهره‌وری عملیاتی با امکان مشاهده وضعیت تراکنشی پرداخت‌ها بر روی دفترکل زنجیره‌بلوک در زمان واقعی و بصورت در لحظه.

Adena Friedman مدیرعامل شرکت Nasdaq می‌گوید: «این قابلیت جدید پرداخت، نقطه عطفی در بخش اقتصاد جهانی است و نشانگر مرحله‌ای مهم در استفاده تجاری از فناوری زنجیره‌بلوک است. ما از به انجام رساندن این کار که با همکاری Citi و Chain انجام شد بسیار خرسندیم و به دنبال همکاری بیشتر جهت توسعه این خدمت هستیم.»

Naveed Sultan رییس گروه Treasury and Trade Solutions در Citi می‌گوید: «CitiConnect® for Blockchain پلی محکم بین پلتفرم‌های بلاکچین و شبکه جهانی مالی Citi ایجاد می‌کند. همکاری ما با Nasdaq نمایانگر رویکرد مشتری محوری Citi برای نوآوری است و مثالی از این است که چگونه ما فعالانه با مشتریان خود همکاری می‌کنیم تا راه‌حل‌های مبتکرانه‌ای برای بازار جهانی بسازیم.»

Adam Ludwin مدیرعامل Chain می‌گوید: «ما در Chain، از اینکه فناوری‌مان از این شبکه پیشرو در صنعت حمایت می‌کند خوشحالیم. ما خود دیده‌ایم که Citi و Nasdaq پیشروهایی هستند که با موفقیت از فناوری‌های جدید جهت ایجاد راه‌حل‌هایی برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.»

منبع: کوین‌ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.