راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری شرکت پژواک فناپ و شرکت بلژیکی نامان در حوزه طراحی تجربه کاربری

شرکت بلژیکی نامان که متخصص در حوزه طراحی تجربه کاربری است، برای نخستین بار با یک شرکت ایرانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. این شرکت بین‌المللی و صاحب‌نام، اخیراً با یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ فناپ دست همکاری داده و شراکت تجاری آن‌ها رسماً آغاز شده است.

نامان شرکتی بلژیکی است که در حوزه طراحی مردم محور (Human Centered design) فعالیت می‌کند و همچنین طراحی تجربه کاربری، طراحی خدمات و معماری اطلاعات ازجمله تخصص‌های این شرکت است. نامان طی سه دهه گذشته پروژه‌های کلانی را در حوزه طراحی محصولات و خدمات دیجیتالی برای مشتریان خود در سطوح دولتی و خصوصی عملیاتی کرده است.

طراحی ابزاری برای مدیریت ترافیک خطوط هوایی 40 کشور در سراسر اروپا و طراحی سرویس به‌منظور ارائه خدمات مشتری مدار برای دفتر اروپایی سونی و متروی بلژیک، ازجمله درخشان‌ترین اقداماتی است که تاکنون در کارنامه نامان به ثبت رسیده است.

با به وجود آمدن چنین شراکت تجاری میان پژواک فناپ و نامان انتظار می‌رود که زمینه همکاری به‌صورت جدی در حوزه تخصصی UX و تجربه کاربری با بسیاری از سازمان‌های معتبر در ایران فراهم شود.

طراحی تجربه کاربری و ارائه خدماتی در حوزه طراحی صنعتی و همچنین چگونگی نحوه ارائه خدمات به مشتریان، دانش بسیار نوینی در ایران محسوب می‌شود که شرکت پژواک به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناپ،‌ در این زمینه پیشگام شده است.

به دنبال این شراکت، بسیاری از مشتریان حقیقی و حقوقی در ایران، امکان دریافت خدمات باکیفیت تجربه کاربری را برای سهولت برقراری ارتباط با مخاطبان خود خواهند داشت.

به کار بردن متدهای این روش در کسب‌وکارهای متنوع، نه‌تنها زمینه ارائه خدمات به مشتریان را سهل‌تر کرده و باعث ایجاد رضایتمندی بیشتر آن‌ها می‌شود بلکه حتی به هویت‌بخشی و خلق برند برای کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف کمک می‌کند.

پژواک در نظر دارد که با تدوین یک برنامه‌ریزی راهبردی و جامع در حوزه طراحی تجربه کاربری، قدم‌های بزرگی را در این صنعت نوپا در ایران بردارد و بتواند به نامی معتبر در این حوزه تبدیل شود.

همکاری شرکت پژواک فناپ و شرکت بلژیکی نامان
همکاری شرکت پژواک فناپ و شرکت بلژیکی نامان در حوزه طراحی تجربه کاربری

آشنایی مدیران با نقشی که تجربه کاربری می‌تواند در رونق کسب‌وکارهای آن‌ها ایفا کند ازجمله برنامه‌های آتی شرکت پژواک است. برخلاف تصور بسیاری، ممکن است صرف بودجه در حوزه UX و تجربه کاربری در ردیف مخارج مازاد جای بگیرد، حال آنکه سرمایه‌گذاری در بخش طراحی تجربه کاربری و تسهیل فرآیندها در اقصی نقاط دنیا به‌عنوان یک مزیت رقابتی شناخته شده و درنهایت ارزش‌افزوده بزرگی برای کسب‌وکارها خواهد بود.

راه‌اندازی دفاتر خدمات پیشخوان دولت یا آنلاین شدن فرآیندهای بانکی و ایجاد بانکداری الکترونیکی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین اشکال طراحی تجربه کاربری در ایران تلقی کرد؛ فرآیندهایی که پیش‌تر به‌صورت سنتی و با صرف زمانی طولانی در صف‌های طویل انجام می‌شد اما امروزه با کمک فناوری، دریافت این خدمات برای مردم آسان‌تر از قبل شده است. طراحی خدمات و تجربه‌های کاربری که به افزایش هم‌افزایی میان کاربر و سیستم می‌انجامند، در حقیقت هدف نهایی است که شرکت‌های فعال در این حوزه دنبال می‌کنند.

پژواک نیز در پی همکاری با نامان، درصدد یافتن راهکارهایی است تا مصادیق طراحی خدمات را به‌صورت قابل‌لمس به بازار ایران ارائه کند.

منبع: فناپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.