راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تشکیل کارگروه IFRS در بانک تجارت

رئیس هیئت‌مدیره بانک تجارت برنامه‌های این بانک برای تشکیل کارگروه تهیه و تدوین استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) را تشریح کرد.

فهیم هاشمی رئیس هیئت‌مدیره بانک تجارت روز سه‌شنبه یازدهم اسفندماه گفت: اجرای توافق هسته‌ای این فرصت را ایجاد کرده تا بانک تجارت نیز همچون سایر بانک‌ها بتواند دوباره با سیستم بانکداری بین‌المللی ارتباط برقرار کند، اما باید توجه داشته باشیم در طول سال‌هایی که ارتباط شبکه بانکی کشور با سیستم مالی بین‌المللی قطع بوده، به لحاظ تغییرات زیادی که در استانداردهای مالی بین‌المللی به وجود آمده فاصله گرفتن بانکداری کشورمان با شاخص‌های استاندارد بانکداری، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و به همین دلیل بانک‌های ایرانی برای آنکه بتوانند در فضای جدید با بانک‌های خارجی همکاری کنند نیازمند ارتقای سطح عملیات خود به‌ویژه در حوزه مالی هستند. به همین لحاظ در بانک تجارت نیز تغییراتی در ساختار مدیریت امور مالی صورت گرفته تا توان تطبیق با استانداردها در کوتاه‌ترین زمان ممکن را پیدا کنیم.

فهیم هاشمی با اشاره به تدوین استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) گفت: IFRS استانداردهایی جهانی، یکسان، با کیفیت بالا، فهم‌پذیر، لازم‌الاجرا برای گزارشگری مالی در شرکت‌های سهامی هستند. در ایران نیز این استانداردها از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و بانک‌ها نیز باید به‌تناسب فعالیت‌هایشان فرآیندهای گزارش دهی مالی‌شان را مطابق با استانداردهای مالی بین‌المللی بهبود بخشند. در بانک تجارت نیز کارگروهی به همین منظور تشکیل می‌شود تا با استفاده از کارشناسان خبره حوزه مالی اقدامات بانک در این حوزه را هماهنگ سازد.

وی در پایان افزود: اجرای این استانداردها نتایجی چون کاهش ابهام در تفسیر گزارش‌ها و افزایش اعتبار صورت‌های مالی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: بانک تجارت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.