راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود طی 6ماهه گذشته رسید

ارزش بیت کوین برای اولین بار از ماه ژانویه تاکنون از 200 دلار نیز پایین‌تر آمده است. در حدود 2 ماه پس از روند افزایشی چهارماهه این ارز دیجیتال، به دنبال بحران مالی یونان، بالاخره قیمت بیت کوین کاهش یافت. با توجه به شاخص بیت کوین در CoinDesk، ارزش ارز دیجیتال بیت کوین برای اولین بار پس از 18 ژانویه، در تاریخ 25 آگوست به 198 دلار یعنی پایین‌تر از 200 دلار رسید.

هم‌چنین این شاخص نشان می‌دهد که این ارقام، در شش ماه گذشته، پایین‌ترین ارزش را نشان می‌دهد. البته استثنائاتی برای نوسانات یک‌روزه وجود داشته است. ارزش بیت کوین در واکنش به تصمیم Bitfinex برای مسدود کردن سفارشات به ناگهان افت کرد. پلتفرم تجارت بیت کوینی مذکور، در حال حاضر در وضعیت آزمایشی بتا قرار دارد و مسائل پردازش بعد از تجارت را موردبررسی قرار می‌دهد.

این ارقام به‌عنوان یک رویداد تعجب‌برانگیز برای طرفداران بیت کوین مطرح می‌شود و این ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر عملکرد بسیار معقولی داشته است. در ماه جولای، ارز دیجیتال بیت کوین ظرف مدت 4 ماه به 273 دلار رسید و بسیاری معتقدند عامل اصلی این حرکت، بحران یونان بوده است. در 5 ماه جولای، زمانی که ارزش بیت کوین در حال افزایش بود، اخبار آتن از برگزاری رفراندوم برای طرح‌های طلبکاران حکایت می‌کرد. تعداد بسیار زیادی از شهروندان از ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های کالاها و انجام تراکنش‌های خود و پرداخت وجه به دولت استفاده می‌کردند. اما با محدودیت برداشت 60 یورویی از دستگاه‌های ATM نیز روبرو بودند.

منبع: شاپرک / paymenteye.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.