راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراقب پرداخت‌های الکترونیکی خود باشید؛ مجرمان سایبری برای آن‌ها نقشه کشیده‌اند!

از جمله تهدیدهای سایبری که در سال 2015 با آن مواجه خواهیم شد، دستبرد هکرها به پرداخت‌های الکترونیکی به ویژه پرداخت‌های موبایلی خواهد بود.

پرشیاسیس خاورمیانه بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی تیم تحقیقاتی ESET منتشر شده است، اعلام کرد در سال 2015 شاهد افزایش و پیچیدگی حملات به پرداخت های الکترونیکی خواهیم بود؛ کما اینکه در سال 2014 نیز شاهد حملات به پرداخت‌های الکترونیک بودیم؛ به‌طوری که تنها یک کلاهبردار سایبری توانست به تنهایی بیش از 600 هزار دلار را به سرقت ببرد.

پابلو راموس رییس تیم تحقیقاتی ESET در این باره می‌گوید: ” هنگامی‌که کاربر پرداخت الکترونیک را برای خرید کالا و خدمات انتخاب می‌کند، توجه هکرهای طماع را به خود جلب می‌کند.”

ESET گزارشی را مبنی بر سرقت بیش از 56 هزار دلار از سایت داگ والت در ماه می سال گذشته منتشر کرد. همچنین شاهد حمله به حساب‌های اشخاصی بودیم که دارای رمز عبور بودند. بدافزارها از طریق تحلیل رمز عبورهای معروف و معمول به حساب‌های افراد دسترسی پیدا می‌کردند.

گفتنی است پیش‌تر یک شرکت امنیتی گزارشی را از وضعیت موجود تهدیدهای سایبری منتشر کرده و افزایش حملات به خود پردازها را یکی از بیشترین انواع حملات در سال 2015 عنوان کرده بود. اما با تحقیقات اخیر ESET پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش تراکنش‌های مالی الکترونیکی به ویژه پرداخت‌های موبایلی و وجود حفره‌های فراوان در بستر موبایل، تهدیدهای جدی‌تر متوجه این گونه پرداخت‌ها خواهد شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.