پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ITIL برای بانکها (1)
در صنعت بانکداری فناوری اطلاعات اهمیت فراوانی دارد. این اهمیت به اندازهای است که امروز تصور بانکداری، بدون استفاده از فناوری اطلاعات محال است. با توجه به پیچیدگی ذاتی فناوری اطلاعات نیاز به چارچوبی برای استفاده مطلوب از این فناوری وجود دارد. ITIL چارچوبی برای استفاده بهینه از فناوری اطلاعات است. در مطالبی که به مرور در این سایت منتشر میشود به زبانی ساده در مورد ITIL خواهیم گفت. ITIL چارچوبی کلی برای فناوری اطلاعات است. اما در این مطالب سعی شده است برای مخاطب بانکی این مطالب تنظیم شود.
مطالبی که در ادامه میآید از ITIL Heroes HandBook برداشت شده است. نویسنده این کتاب ALEX D PAUL است که در ابتدای کتاب خودش را این گونه معرفی میکند:
سلام
من Alex D Paul هستم. من در شرکت ZohoCrop به عنوان مدیر تولید[1] موتور مدیریتی راهکارهایITIL[2] کار میکنم. بعد از تعدادی سمینار و سخنرانی کاملا خسته کننده دربارهی مجموعهی بنیان فناوری اطلاعات[3] بر پایهی کتاب آبی[4] در شهرهایی مثل لاس وگاس، لس آنجلس، لندن، سائوپائولو، بریزبن، ملبورن و سیدنی، به این فکر افتادم که باید یک چیزی که مدیران فناوری اطلاعات به آن نیاز دارند بنویسم؛ البته به گونهای جذاب که آنها واقعا آن را بخوانند. کتاب آبی تمام جنبههای پشتیبانی خدمات ITIL را پوشش میدهد و یک مرجع اصلی است. اما این کتاب[5] برای آنهایی مناسب است که وقت کافی و صبر طولانی برای خواندن کتاب آبی را ندارند اما میخواهند که از محتویات آن کتاب آگاه باشند. من تا به امروز شخصا هیچ مقالهی جالبی درباره پشتیبانی خدمات ITIL پیدا نکردم و این کتاب حاصل تلاش خودم برای نوشتن یک کتاب جالب در این مقوله است. امیدوارم برایتان مفید باشد.