راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آگهی عجیب و غریب یک موسسه بی‌نام و نشان در روزنامه‌های کشور

اگر کمی با فضای بانکی سر و کار داشته باشید به احتمال زیاد می‌دانید که این روزها بانک مرکزی به مجوز بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خیلی اهمیت داده است و بحث ادغام یا انحلال بانک‌های مختلف هم زیاد به گوشمان می‌خورد. از همین رو به طور مرتب از سوی بانک مرکزی اعلامیه‌هایی صادر می‌شود که فلان بانک یا فلان موسسه فاقد مجوز فعالیت است لذا مردم مراقب باشند. به دستور بانک مرکزی هر گونه تبلیغ در رسانه‌های مختلف برای موسسات یا بانک‌های فاقد مجوز نیز ممنوع است.

برویم سر اصل مطلب، با وجود این پافشاری‌های بانک مرکزی، انتظار داریم که نظارت سخت تر و شدید تر از قبل باشد. در راستای همین موضوع، امروز صبح در یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار یک آگهی دعوت به همکاری به چشممان خورد که خیلی عجیب به نظر می‌آمد.

در متن این آگهی دعوت به همکاری نوشته شده است: “یک موسسه مالی و اعتباری (دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به منظور تکمیل نیروی انسانی متخصص و با تجربه خود در شهر تهران، از میان بازنشستگان ذکور سیستم بانکی، افراد با مشخصات ذیل را دعوت به همکاری می‌نماید.”

آنچه که این تبلیغ را عجیب و غریب کرده است این است که این موسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی ظاهرا هیچ اسمی ندارد! زیرا در این تبلیغ نه تنها هیچ گونه اسمی از این موسسه برده نشده بلکه هیچ شماره تماسی هم در آن ذکر نشده و فقط یک کد پستی برای ارسال سوابق کاری درج شده است. این قایم موشک بازی کمی خواننده را به شک می‌اندازد که آیا این موسسه واقعا دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هست یا نه؟ اگر مجوز رسمی دارد دیگر چه الزامی دارد این چنین بی نام و نشان برای جذب نیروی خود تبلیغ کند؟ آیا بانک مرکزی اجازه چنین نوع تبلیغاتی را به بانک‌ها و موسسات مجاز می‌دهد؟

برای بزرگتر شدن تصویر روی آن کلیک کنید

newspaper-adv-way2pay-inner-91-12-07

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.