راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب دوسالانه خانه نوآوری با هدف معرفی مدل بومی و گزارش عملکرد این شتاب‌دهنده منتشر شد

در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی در خصوص ناکامی شتاب‌دهنده‌ها در اکوسیستم نوآوری ایران شنیده می‌شود اما خانه نوآوری مدعی موفقیت مدل بومی خود مبتنی بر تربیت جوانان و کارآفرینان بالقوه با حضور در استارت‌آپ‌ها و تیم‌سازی است. از این رو کتاب دو سالانه خانه نوآوری با هدف ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز شتابدهی منتشر شده است.



شروع فعالیت خانه نوآوری و طراحی آن با استفاده از تجربیات قبلی مجموعه‌هایی مانند پارک فناوری پردیس، مرکز نوآوری فناپ و مطالعه مراکز مشابه خارجی بوده و در کنار اینها توجه به گزارش‌های فناوری، نوآوری و آینده پژوهی جهانی مانند گارتنر سبب شکل‌گیری مدل بومی آن شده است.

در مدل بومی خانه نوآوری قرار است محیطی برای توسعه تیم‌ها و ایده‌های آنها مهیا شود. بر این اساس تیم‌هایی که توانسته‌اند مدل درآمدی خود را ترسیم کنند می‌توانند در برنامه شتاب‌دهی شرکت کنند. هدف از برنامه شتاب‌دهی کسب آمادگی در تیم‌ها برای مذاکره با سرمایه‌گذاران از طریق تکمیل طرح کسب‌وکاری BP، ارائه مناسب و تجربه تعامل با مشتری است. تیم‌ها در پیش‌شتابدهی مواردی که را در شتابدهی آموخته‌اند با همراهی مشاوران و منتورها عملی کرده و خود را برای ورود به فاز تجاری‌سازی آماده می‌کنند.

در این گزارش بیش از 40 استارت‌آپ خانه نوآوری، 130 کارگاه و دوره آموزشی و دورهمی‌های استارت‌آپی معرفی شده‌اند. همچنین در این گزارش آورده شده است؛ خانه نوآوری با ارائه مدل بومی حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها از تابستان 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است. توانسته در دو سال با میزبانی از حدود 43 استارت‌آپ، 10 تیم استارت‌آپی را به سرمایه‌گذاران معرفی کند که حاصل آن چهار سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها و خلق ارزش بیش از 40 میلیارد تومانی بوده است. بیش از 130 رویداد و کارگاه در این مدت برگزار شده و حدود 150 نفر در قالب کارآموز جذب شده‌اند.



در این گزارش تمرکز بر محتوا و بلاکچین و برگزاری رویدادهای تخصصی و منظم در این محورها با هدف شبکه‌سازی و تعمیق دانش، کارآموزی و انجام مستمر فعالیت‌ها از اصلی‌ترین عوامل موفقیت خانه نوآوری برشمرده شده است.

گزارش عملیاتی دوسالانه خانه نوآوری، شامل 9800 ساعت مشاوره و منتورشیپ تیم‌های مستقر، چهار هزار ساعت مشاوره بررسی ایده، چهار هزار ساعت کارگاه آموزشی، چهار جذب سرمایه و 9 هزار ساعت رویدادهای مختلف کارآفرینی است.

طبق برآوردهای انجام شده، اهداف عملیاتی خانه نوآوری در پنج سال آینده، 100 تیم، 20 هزار ساعت مشاوره و منتورشیپ تیم‌های مستقر، هفت هزار ساعت مشاوره بررسی ایده، چهار هزار ساعت کارگاه آموزشی، 20 جذب سرمایه و برگزاری پنج هزار ساعت رویدادهای مختلف کارآفرینی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.