راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش پاییز کافه بازار منتشر شد / بازی و فیلترشکن قوی بیشترین جست‌وجوی کاربران ایرانی در پاییز 1398

گزارش فصلی کافه بازار با تمرکز بر رفتار کاربران در پاییز 1398 منتشر شد. در این گزارش مشخصات و رفتار کاربران، عملکرد فروش دسته‌ها، عملکرد رشد دسته‌ها و تبلیغات در جست‌وجوی بازار آورده شده است. این گزارش حاوی نمودارهایی است که وضعیت بازار محصولات دیجیتال را بیشتر از قبل آشکار می‌کند.

در پاﯾﯿز ۹۸ ، دسته آموزش با سهم ٪ ۱۸ ، بیشترین سهم را در بین دسته‌های مختلف برنامه در بازار دارد. در این مدت و در مجموع ۲۱۹۶ برنامه جدید به بازار اضافه شده است که دسته آموزش با ۳۳۵ برنامه جدید بیشترین سهم را از این تعداد دارد. با توجه به اینکه دسته آموزش، بیشترین درآمد را در برنامه‌های کافه بازار داشته است، دلیل ورود به این حوزه کسب درآمد بیشتر است اما کاربران در فصل پاییز به جای برنامه‌های آموزشی بیش از همه به سراغ بازی‌ها رفته‌اند که با توجه به این موضوع، شاید درآمد این دسته، در گزارش بعدی کافه بازار با تغییر مواجه شود.

در فصل پاﯾﯿز حدود ۲۳۲۸۲ برنامه در بازار، درآمد داشته‌اند. دسته آموزش با ۶۷۶۵ برنامه بیشترین سهم را در بین این برنامه‌ها دارد. در دسته کلمات و دانستنی‌ها حدود ٪ ۳۸ و در دسته استراتژی حدود ٪ ۳۱ از برنامه‌های فعال در این دسته‌ها درآمد کسب کرده‌اند.

در این گزارش در دو نمودار، بیست عبارت و برندی که کاربران بیش از همه در فصل پاییز جست‌وجو کرده‌اند، آورده شده است. مانند فصل گذشته بیش از همه پیام‌رسان‌های واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام در کافه بازار جست‌وجو شده‌اند. در میان برنامه‌های ایرانی، پیام‌رسان سروش رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و دیوار، روبیکا و اسنپ در رتبه‌های بعدی جست‌وجوی کافه بازار هستند.

موضوع قابل توجه در این گزارش این است که در سه ماه پاییز، افراد بیش از همه به دنبال بازی و فیلترشکن بوده‌اند. آنطور که در این نمودار آورده شده است، بازی، بازی جدید دخترانه و فیلترشکن قوی بیش از همه در بازار طرفدار داشته و جست‌وجو شده است.

از سوی دیگر بیشترین رشد تعداد خریداران در دسته معمایی و متعلق به گروه بازی بوده است. این دسته 143 درصد رشد را نسبت به قبل، نشان می‌دهد. دسته بعدی برنامه‌های ورزشی است که با 56 درصد اختلاف، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. با توجه به این گزارش، به نظر می‌رسد ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بازی در سه ماه پاییز درآمد بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. در این بخش تعداد خریداران در دسته‌های سیروسفر، شبکه‌های اجتماعی و استراتژی با رشد منفی همراه بوده‌ است.

این نمودار نشان دهنده درصد خریدارانی است که در طول فصل پاییز بیش از یک بار از دسته خرید کرده‌اند. هرچقدر این میزان بیشتر باشد، میزان وفاداری مشتری به دسته مورد نظر بیشتر است. استراتژی با 57 درصد، دانستنی‌ها با 56 درصد و خرید با 53 درصد بیشترین خرید تکراری را دارند. کاربران این سه دسته بیشترین وفاداری را دارند.

در این نمودار، نرخ ریزش فصلی خریداران از کافه بازار مشخص شده است. این نرخ به این معناست که از تابستان تا پاییز 1398، 100 درصد خریداران در حوزه‌های سیروسفر، 99 درصد کسب‌وکار و شخصی‌سازی خرید خود را تکرار نکرده‌اند. در این نمودار، کمترین نرخ ریزش مربوط به بخش استراتژی و متعلق به گروه بازی است. در بخش سیروسفر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از اپلیکیشن‌های سیروسفر همزمان با فصل تابستان بوده و کاربران، در فصل پاییز خرید خود را تکرار نکرده‌اند و درعوض همچنان در بخش استراتژی، ویدئو و رسانه و خانوادگی به پرداخت‌های خود ادامه داده‌اند.

برای دریافت کامل گزارش فصل پاییز 1398 کافه بازار اینجا را دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.