راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چند نکته که باید درباره رمزارز تتر بدانید

رمزارز تتر نخستین استیبل‌کوینی است که در دنیای ارز رمزنگاری‌شده با استقبال خوبی مواجه شده و جهت حفظ دارایی‌های دیجیتال تریدرها استفاده می‌شود.

تتر برای صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده نقدینگی می‌سازد و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. این رمزارز ابتدا روی بلاکچین بیت‌کوین شکل گرفت؛ اما بعدها به بلاکچین لایت‌کوین نقل مکان کرد.

اگر به فکر خرید تتر یا سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز تتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را دنبال کنید.


رمزارز تتر چیست؟


رمزارز تتر ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد و از جنجال‌های تغییر قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها فاصله گرفته است.

تتر یک استیبل‌کوین (stable coin) است که به منظور مقابله با نوسانات شدید قیمت رمزارزها شکل گرفتند. قیمت استیبل‌کوین‌ها به واسطه پشتوانه‌هایی که در دنیای واقعی مثل طلا یا ارزهای فیات دارند ثابت است.

این مقاومت در برابر تغییر قیمت‌ها مزیت بزرگی است که سبب اقبال عمومی به استیبل‌کوین‌ها شده است. رمزارز تتر درحال حاضر مطرح‌ترین استیبل‌کوین جهان است که بسیاری از صرافی‌های رمزارز از آن به عنوان جایگزین دلار استفاده می‌کنند.


چرا قیمت تتر ثابت است؟


تصور عمومی در ابتدا بر این بود که توکن‌های تتر با پشتوانه دلار ایجاد شده‌اند. اینکه توکن‌ها بر مبنای دلار آمریکا تولید می‌شوند، در شکل‌گیری قیمت‌ها بسیار تأثیرگذار بوده است. قیمت ثابت تتر هم به دلیل همین پیروی از دلار است.

اغلب کسانی‌که تتر را خریداری می‌کنند به فکر سرمایه‌گذاری نیستند و بیشتر به دنبال حفظ ارزش دارایی‌های دیجیتال خود هستند.


چرا کاربران رمزارز تتر را به دلار ترجیح می‌دهند؟


ریسک خرید و نگهداری تتر نسبت به دلار کمتر است، از این رو کاربران ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را به صورت تتر نگهداری کنند.

همچنین تتر به واسطه‌هایی مثل بانک نیازی ندارد و شما می‌توانید به راحتی دارایی خود را در یک کیف پول نگهداری کنید از این رو برای خرید و مبادله‌های تجاری بسیار مفید است.

تغییر قیمت‌های ناگهانی بیت‌کوین گاهی استفاده از آن را برای مصارف روزمره مثل خرید، دور از ذهن می‌سازد؛ اما تتر این محدودیت را ندارد و از این رو گزینه خوبی برای خرید و استفاده روزمره است.

مسافران و گردشگران می‌توانند هنگام سفر برای حفظ امنیت دارایی‌های خود آنها را به صورت تتر جابه‌جا کنند.


ببینید: برتری استیبل‌کوین تتر بر بیت‌کوین / بیت‌کوین پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده جهان نیست



روش‌های بدست آوردن تتر کدام است؟


برای خرید تتر می‌توانید به یکی از صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده مراجعه کنید و تتر مورد نیاز خود را خریداری کنید.

در ایران سایت‌های معتبر مختلفی انواع رمزارزها و از جمله تتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

برخی خودپردازهای جدید رمزارزها هم تتر مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

تتر را می‌توانید در صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده به راحتی به سایر انواع رمزارز مثل بیت‌کوین و اتریوم تبدیل کنید. همچین قابلیت تبدیل تتر به دلار و ارزهای فیات هم در برخی موارد وجود دارد.

بسیاری از این قابلیت تتر استفاده می‌کنند و رمزارزهای خود را در اوج قیمت به تتر تبدیل می‌کنند تا ارزش خود را در طولانی مدت حفظ کند.


بهترین سایت ایرانی خرید تتر کدام است؟


برای انتخاب یک سایت مناسب داخلی که بتوانید از طریق آن تتر مورد نیاز خود را تهیه کنید کافی است مشخصات یک سایت حرفه‌ای را بشناسید.

یک سایت خریدوفروش حرفه‌ای رمزارز باید دامنه مناسبی داشته باشد و همچنین از خدمات پشتیبانی مناسب و راه‌های ارتباطی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این‌ها مؤلفه خوبی برای شناسایی یک سایت معتبر خریدوفروش رمزارز است.

امکان پرداخت به روش‌های مختلف از دیگر مشخصاتی است که سایت‌های خریدوفروش ارز رمزنگاری‌شده باید در اختیار کاربران قرار بدهند.

یک سایت معتبر به صورت مستمر بروزرسانی می‌شود و پاسخگوی پرسش‌های احتمالی کاربران خواهد بود.

در نهایت یک سایت خوب از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند و قابلیت تبدیل وجه ارزهای رمزنگاری‌شده به ریال و بالعکس را در اختیار دارد.


رمزارز تتر خود را چطور نگهداری کنیم؟


قبل از اینکه اقدام به خرید تتر کنید، لازم است برای نگهداری آن یک کیف پول مناسب تهیه کنید. متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها بسیاری از کیف پول‌ها برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیستند.

تتر هم مانند بیت‌کوین انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و آنلاین را در اختیار کاربران قرار داده است.

MyEtherWallet یک کیف پول آنلاین است که از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است. همچنین سایت Tether Free Wallet هم به روی گوشی‌های اندروید قابل نصب است و یک کیف پول نرم‌افزاری به شمار می‌آید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری معتبر که برای چند رمزارز طراحی شده‌اند، هم اغلب برای تتر قابل استفاده هستند.

TREZOR یکی از کیف پول‌های آفلاینی است که می‌توانید برای نگهداری تترهای خود از آن استفاده کنید.


نتیجه‌گیری


مردم از رمزارز تتر استقبال کردند چراکه نوسانات شدید قیمت سایر رمزارزها را نداشت و از آن می‌توانند برای خریدوفروش روزمره خود استفاده کنند. تتر یک راه حل عالی برای حفظ ارزش دارایی‌های دیجیتال شما است و هرگاه بخواهید می‌توانید بیت‌کوین و سایر رمزارزهای خود را جهت حفظ ارزش به تتر تبدیل کنید.

کوین نیک به عنوان یک پلتفرم فروش ارزهای رمزنگاری‌شده بستری را فراهم آورده تا بتوانید در اغلب اوقات شبانه‌روز به خرید انواع رمزارزها بپردازید. اگر قصد خریدوفروش تتر یا هر رمزارز دیگری را دارید می‌توانید ضمن مراجعه به سایت ما از طریق راه‌های ارتباطی متنوع موجود با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.