راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ققنوس با هدف توکنیزه کردن املاک و مستغلات، فراخوان داد

شرکت ققنوس در نظر دارد تا توسعه سکوی توکنیزه کردن املاک و مستغلات مبتنی بر شبکه ققنوس را در قالب یک تیم مشترک راه‌اندازی کند.

معاون فنی بنیاد ققنوس با تأیید این خبر در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «این بنیاد در نظر دارد برای وام‌های P2P (شخص به شخص)، بیمه P2P و حسابداری شرکتی مبتنی بر ققنوس نیز از رویکرد پلتفرم محور استفاده کند، تا ضمن کاهش هزینه‌های عملیاتی، راحتی سرمایه‌گذاران و کاربران را نیز فراهم کند.»

محمدجواد صمدی راد در توضیح این پلتفرم گفت: «برای اینکه بتوانیم ملک را توکنایز کنیم باید اطلاعات دقیقی از ملک، ارزش‌گذاری و مدل کسب‌وکار توکن آن را افشا و همچنین در جریان چرخه حیات توکن، اطلاعات مرتبط با ملک را به صورت ادواری منتشر کنیم. این پلتفرم در شفاف‌سازی اطلاعات مرتبط با توکن‌های تخصصی املاک و تسریع در انتشار توکن‌های جدید مبتنی بر املاک مؤثر خواهد بود.»

ققنوس برای ایجاد این پلتفرم از تیم‌های فعال در این زمینه دعوت به همکاری کرده است. طبق اعلام ققنوس مشخصات و جزئیات سکوی مورد نیاز، در جلسه مشترکی برای کلیه تیم‌های علاقه‌مند دوم بهمن سال جاری ارائه خواهد شد.

تیم‌های علاقه‌مند به مشارکت در توسعه این سکو می‌توانند ضمن مطالعه سپیدنامه ققنوس در سایت www.kuknos.org/wp، مشخصات و رزومه تیم را به آدرس tech@kuknos.org حداکثر تا سی دی‌ماه ارسال کنند. لازم است متقاضیان عنوان ایمیل را «پروژه املاک» قید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.