راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان سه استارت‌آپ موفقی که از ایده‌های کوچک شروع کردند / در یلدا سامیت 2019 مطرح شد

رویداد یلدا سامیت 2019 ، 27 آذرماه با حضور جمعی از کارآفرینان، فعالان اکوسیستم و سرمایه‌گذاران در وزارت کشور برگزار شد. در اولین برنامه این رویداد سه بنیانگذار استارت‌آپ‌های رادین، آریا مدتور و طنین از موفقیت‌های خود گفتند.

خلیل طاهری، بنیانگذار رادین ارائه خود را با عکسی از خودش و دانشگاه تهران شروع کرد. او توضیح داد که وقتی دانشجوی سال دوم دانشگاه تهران بودم با گروه حصین آشنا شدم و پس از آن بود که دستگاهی را در حوزه امنیت به نام HSM بومی راه‌اندازی کردیم.

او ادامه داد: «در آذر 97 بود که در رادین اولین دستگاه HSM بومی به نام سربن را ساختیم، اما هنوز دغدغه ما حل نشده بود، چراکه فکر می‌کردیم هنوز دارایی افراد دزدیده می‌شود. بنابراین اواسط سال 98 بود که کیف پول سخت‌افزاری را راه‌اندازی کردیم. سیم‌کارتی که افراد می‌توانند به وسیله آن دارایی خود را حفظ کنند.»

هادی شجار، بنیانگذار آریا مدتور ارائه خود را با این سوال شروع کرد که سهم اکوسیستم استارت‌آپی از گران شدن دلار چیست؟ شجار توضیح داد: «فرصتی که امروز پیش روی اکوسیستم استارت‌آپی است درآمدزایی دلاری است. آریا مدتور استارت‌آپ حوزه سلامت است که از 65 کشور حدود 10 هزار مشتری دارد. لذتی که در کار ما وجود دارد این است که مشتری را از کشورهای دیگر مانند هند و ترکیه به ایران بیاوریم.»

سمیرا کوشکستانی هم‌بنیانگذار طنین سخنران سومی بود که درباره استارت‌آپ طنین توضیح داد. به‌گفته او سالانه دوهزار کودک ناشنوا متولد می‌شوند که ممکن است تا آخر عمر نشنوند. اما راه‌حل‌هایی مانند سیستم‌های کاشت حلزون راه‌اندازی کردیم که امکان شنیدن برای ناشنوایان را فراهم می‌کند. تیم ما اکنون توانسته‌ ورژن‌های جدید از این سیستم را بسازد و هفته گذشته نیز تمام مجوزهای این سیستم را گرفتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.