راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گیمیفیکیشن چه تاثیراتی بر انگیزش کارکنان و کاهش هزینه‌های کسب‌وکار دارد؟

کارگاه گیمیفیکیشن (بازی‌انگاری) توسط شرکت سفیر آبی آرام و با ارائه مهندس سعید رستم اف، مدیر عملیات این شرکت در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام پلاس سه‌شنبه، 26 آذرماه برگزار شد.

در این کارگاه مهندس رستم اف در ابتدا به تعریفی از گیمیفیکیشن پرداخت و در این رابطه توضیح داد: «موسسه گارتنر در تعریف آورده که گيميفيکيشن اســتفاده از ابزارها و مکانيزم‌های بازی برای درگير کـردن افراد در شرايط مختلف در کسب‌وکارها در خارج از فضای بازی است. از گيميفيکيشن همچنين با هدف تغيير رفتار مخاطب به منظور کسب دستاوردهای تجاری استفاده می‌شود.»

او ادامه داد: «در تعریفی دیگر نیز از گیمیفیکیشن به‌عنوان بينش بازی‌محور و ابزارها و مکانيزم‌های بازی بـرای درگير کردن کاربران و حل مسائل استفاده می‌شود. در واقع گیمیفیکیشن یادگیری از بازی‌ها برای دنیای واقعی است.»

رستم اف به نتایج قابل مشهود در اجرای پروژه گیمیفیکیشن در یک مرکز تماس که طبق شبیه‌سازی یک بازی فوتبال انجام شده، اشاره کرد و گفت: «چالش‌هایی که در مرکز تماس برای انگیزش کارکنان و جلوگیری از تکراری شدن کار به‌وجود آمده بود که هزینه‌های زیادی را برای پاداش دادن و سیستم‌های ارزیابی عملکرد تحمیل می‌کرد. گیمیفیکیشن می‌توانست در این چالش کمک کند که هزینه‌ها را کاهش یابد.»

او ادامه داد: «این مدل از گیمیفیکیشن بر اساس استاندارد ورباخ بوده است. نتایج آن هم بعد از اجرا و پیاده‌سازی تاثیری را بر انگیزش کارکنان و جذاب شدن کار در مجمع مدیریتی گذاشت. بر اساس این نتایج حدود 40 درصد هزینه آموزش، 20 درصد هزینه کنترل و انگیزش، 30 درصد هزینه کاهش کیفیت و 10 درصد هزینه جذب کاهش یافت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.