راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دورخیز شرکت دل برای افزایش حضور خود در صنعت نرم افزار

شرکت دل قصد دارد بازار نرم‌افزاری خود را تا پنج برابر گسترش دهد. ريیس واحد نرم‌افزارهای شرکت دل با اعلام این خبر گفته است دل به فکر ایجاد یک بازار ۵ میلیارد دلاری در بخش نرم افزار‌ها است.

به گزارش رویترز، شرکت دل که در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ محصولات رایانه‌ای در سراسر جهان است، می‌کوشد با گسترش فعالیت‌های خود در حوزه نرم افزار، ۲۵ درصد از درآمد خود را از این بازار به دست آورد. جان اسوینسون، مدیر واحد نرم‌افزار شرکت دل گفته است واحد نرم‌افزار در مقایسه با دیگر بخش‌های شرکت از حاشیه سود بیشتری برخوردار است، اما در حال حاضر آنقدر گسترش نیافته که بتواند تفاوت خود را نشان دهد.

شرکت دل که یکی از عرضه‌کنندگان مطرح رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ در جهان است از چندی پیش فعالانه تلاش می‌کند وارد بازار نرم افزار شود. دل به‌ویژه از زمانی به فکر تولید نرم‌افزار افتاده است که رایانه‌های لوحی باعث کاهش رشد بازار رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها شده‌اند. شرکت دل ورود به صنعت تولید نرم‌افزار را شرط بقای خود دانسته و تلاش می‌کند جا پای خود در این بازار را محکم کند.

شرکت دل در حال حاضر سالانه 2/60 میلیارد دلار درآمد دارد که 2/1 میلیارد دلار آن از فروش نرم‌افزار حاصل می‌شود. این شرکت چندی پیش شرکت کست‌سافت ویر را که در زمینه تولید نرم‌افزار فعالیت می‌کرد، به قیمت 4/2 میلیارد دلار خریداری کرد. مدیر واحد نرم‌افزارهای دل اظهار امیدواری کرده است که خرید این شرکت یکی از اولین سنگ بناهای توسعه بازار نرم‌افزاری باشد. دل که در راه ورود به بازار نرم افزار با رقبای سابق خود از جمله اچ پی و آی بی‌ام مواجه است، شرکت‌های دیگری از جمله پروت سیستم و سونیک وال را نیز خریده و عزم خود برای حضور جدی در بازار نرم‌افزار را نشان داده است.

منبع: همکاران سیستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.