راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت گروه حصین منتشر کرد: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین و امنیت سایبری»

گروه حصین امسال در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برآن شد هدیه‌ای درخور مخاطبان همایش و متناسب با هدف نمایشگاه بانکداری تهیه کند. به همین مناسبت با همفکری جمعی از همکاران در گروه حصین و با همکاری مجموعه راه پرداخت، گزیده‌ای از گزارش‌های روز دنیا در حوزه بلاکچین و بانکداری را از موسسات معتبری همچون دیلویت و مکنزی، ترجمه و گردآوری کرد تا محتوایی مختصر و مفید برای مطالعه هدفمند باشد. در ادامه چکیده‌ای از گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین و امنیت سایبری» را قرار دادیم تا در صورت تمایل فایل PDF این گزارش را از راه پرداخت دانلود کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین و امنیت سایبری»

 

بلاکچین و امنیت سایبری

این روزها فناوری بلاکچین با قابلیت‌های فراوان خود در دنیا یکه‌تازی می‌کند. اما منتقدان آن، مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری این فناوری را زیر سؤال می‌برند. شرکت‌های عضو دیلویت (Deloitte) در سرتاسر جهان، در حال همکاری برای ایجاد و بهبود قابلیت‌های بلاکچینی و توسعه‌ی راه‌حل‌ها و خدمات مربوطه هستند.

در این مقاله، تشریح و ارزیابی‌های کارشناسان بلاکچینی و امنیت سایبری دیلویت از نقاط مختلف جهان در یکجا جمع شده‌اند. به طور خاص در این مقاله این دیدگاه‌های مشترک جهانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • سطح کنونی امنیت فناوری بلاکچین از دیدگاه سیستم و داده برای دفتر کل‌های عمومی و خصوصی
  • مدل امنیتی سه‌گانه CIA شامل (1) محرمانگی، (2) یکپارچگی و (3) میزان در دسترس بودن؛ برای بررسی و ارزیابی سطح تکامل فناوری بلاکچین
  • بررسی جوانب احراز هویت، صدور مجوز و حسابرسی (AAA)، ویژگی انکارناپذیری، جنبه‌های بنیادی امنیتی برای حفاظت از اطلاعات و طراحی/ مدیریت سیستم‌های جدید و شبکه‌ها

دانلود کنید: فایل PDF گزارش دیلویت با عنوان «بلاکچین و امنیت سایبری»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.