راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد هفته استارت‌آپ‌ها با ارائه جدیدترین ایده‌ها به کار خود پایان داد

رویداد «هفته استارت‌آپ‌ها» با حضور جمعی از فعالان حوزه فین‌تک و استارت‌آپی از ۱۲ الی ۱۹ مردادماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. هدف کلی از برگزاری این رویداد، ایجاد فضای تعامل برای اکوسیستم استارت‌آپی کشور بود که امسال با تمرکز بر اکوسیستم و تکنولوژی بلاک‌چین برگزار شد.

بخش اول این رویداد با عنوان «هفته استارت‌آپ‌ها» در تاریخ ۱۲ مردادماه و با حضور فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران آغاز به کار کرد. افتتاحیه این رویداد با برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوعات اکوسیستم ارزش‌آفرینی ایران، اکوسیستم شهرستان‌ها، استارت‌آپ‌های شکست‌خورده، رسانه‌ها و چالش‌ها همراه بود. بخش دوم رویداد نیز «تهران بلاکچین» نام‌گذاری شده بود که از تاریخ ۱۷ الی ۱۹ مردادماه با حضور علاقه‌مندان به حوزه فین‌تک برگزار شد.

افتتاحیه استارتاپ ویک، جمعه ۱۲ مردادماه بود، روز استارت‌آپ‌ها، روز کسب‌وکار، روز بلاک‌چین و روز ارائه‌ها نیز به ترتیب از 13 تا 16 مردادماه بود. بخش تهران بلاک‌چین هم از ۱۷ تا ۱۹ مردادماه برگزار شد.

در روز کسب‌وکار، کارگاه‌های آموزشی با تمرکز بر مدل کسب‌وکار، توسعه مشتریان، رهبری و مدیریت تیم استارت‌آپی طراحی و برنامه‌ریزی شد. همچنین با برگزاری کارگاه‌ها محتوای مورد نیاز برای شرکت‌کنندگان رویداد بلاک‌چین تهران ارائه شد که مدرسین متخصص، افراد حاضر در این نشست را برای راه‌اندازی کسب‌وکاری موفق مبتنی بر بلاکچین آماده کردند.

همچنین در روز بلاک‌چین با توجه به ایجاد و توسعه تکنولوژی بلاک‌چین در تکنولوژی روز دنیا همه چیزی که می‌توان در خصوص بلاک‌چین آموخت به‌صورت فشرده توسط متخصصینی که در این زمینه مطالعه و تجربه عمیق داشتند، آموزش داده شد. در روز استارت‌آپ‌ها هم تیم‌های شرکت‌کننده با حضور در پارک فناوری پردیس، کارگاه‌های مورد نیاز استارت‌آپ‌ها را برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان این رویداد برنامه‌نویسان، متخصصان کسب‌وکار، دانشجویان، فعالان حوزه استارت‌آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک بودند که در ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کردند، گروه تشکیل دادند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کرد.

 

در افتتاحیه رویداد چه گذشت؟

در روز افتتاحیه این رویداد، شش نماینده از صنایع مختلف، چالشی واقعی را که در کسب‌وکار یا صنعت خود با آن مواجه بودند را به شرکت کنندگان «استارتاپ‌ویک» ارایه دادند. شرکت‌کنندگان دو روز فرصت داشتند تا با استفاده از دانش و تجربه خود و یا مطالبی که در کارگاه‌های آموزشی ارایه شده بود، یک ایده کسب‌وکار اولیه را طراحی کنند.

در هر چالش، یک ایده توسط طرح کننده چالش انتخاب شد، شرکت‌کنندگان در روز سه‌شنبه در حضور مطرح‌کنندگان چالش فرصت داشتند در قالب شش دقیقه ارایه و شش دقیقه پرسش و پاسخ از ایده خود دفاع کنند و طرح کننده چالش را متقاعد کنند که توان اجرایی و دانشی حل چالش را دارند.

برای افرادی که موفق شدند طرح‌کنندگان چالش را متقاعد کنند، یک جلسه خصوصی و تخصصی برای دقیقتر شدن مراحل همکاری برای رسیدن به محصول و خروجی اولیه و دو ماه مشاوره و منتورینگ برای تکمیل مدل کسب‌وکار و محصول در نظر گرفته شد. در پایان این دو ماه، ایده استارت‌آپ تیم ارائه دهنده در یک جلسه سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد.

سخنرانان اصلی در افتتاحیه رویداد، حمید رضا مختاریان، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت داده ورزی سداد، فریدون کورنگی، بنیان گذار و مدیر عامل مپس، محمدرضا فرحی، مشاوره سرمایه‌گذاری شرکت رهنما و رئیس هیات مدیره بیمه بازار، توحید علی‌اشرفی، مدیر بازاریابی علی بابا، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل بامیلو، رضا غیابی، فرصت آفرین و مدیرعامل موسسه فرصت آفرین نوآور، فرید شکریه، هم‌بنیانگذار و مدیراجرایی آژانس تبلیغاتی فورمایند، کاوه یزدی فرد، مدیر دفتر نوآوری شهری، تهران هوشمند، آندری کاسمین مونتیو، هم‌بنیانگذار و سرگروه Timisoara، محمد جعفر نعناکار، حقوقدان و مدرس دانشگاه و رنه فیشر، مدیر استراتژی شرکت Be & Do بودند.

همچنین در این رویداد پنل‌های تخصصی با موضوعات اکوسیستم ارزش آفرینی زیر یک سقف، اکوسیستم استارت‌آپی مشهد، تبریز و اصفهان، پنل رسانه‌ها و پنل StepTon: is Failure the end برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.