راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دی کارت چند منظوره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

dey-card-multi-way2pay-92-05-12

این روزها بیلبوردهای بسیاری در سطح شهر میزبان تبلیغ دی کارت

چند منظوره هستند. دی کارت چند منظوره بانک دی دارای امکانات متعددی از جمله خدمات بانکی قابل استفاده در کلیه سامانه‌های عضو شتاب می‌باشد. علاوه بر آن به عنوان کارت خدمات شهری نیز قابل استفاده بوده و امکان استفاده در اتوبوس، مترو، پارکومتر و در آینده‌ای نزدیک در تاکسی‌ها نیز به عنوان کیف پول جهت پرداخت‌های خرد خواهد بود. این کارت شامل یک قسمت نوار مغناطیسی که قابلیت انجام عملیات در کلیه پذیرنده‌های بانکی عضو شتاب و پرداخت نقدی را فراهم می‌کند. قسمت دیگر کارت، قسمت بدون تماس است که امکان استفاده از کارت چندمنظوره را در کلیه خدمات شهری مثل مترو، اتوبوس و پارکومتر فراهم می‌کند.

نحوه استفاده از کارت

  1. قسمت نوار مغناطیسی: مانند تمام کارت‌های اعتباری بانکی، دی کارت هم امکان استفاده از ATM، POS، اینترنت بانک و… را دارا می‌باشد.
  2. قسمت بدون تماس: با نزدیک کردن کارت به پذیرنده‌های اتوبوس، مترو، پارکومتر و… مبلغ از کارت کسر و به حساب پذیرنده واریز می‌گردد.

نحوه شارژ قسمت بدون تماس

قسمت بدون تماس دی کارت با مراجعه به باجه‌های شارژ کارت بلیط اتوبوسرانی و مترو قابل شارژ و استفاده می‌باشد. عملیات شارژ به دو صورت نقدی و شتابی صورت می‌گیرد. شارژ نقدی با پرداخت پول نقد و شارژ شتابی با کشیدن قسمت نوار مغناطیسی بر روی POS مستقر در باجه انجام می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.