راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تصمیم جدید در بانک مرکزی/دارندگان پوز به ازای هر تراکنش کارمزد می‌دهند

رئیس هیأت مدیره یک پی اس پی با اشاره به جلسه بانک مرکزی گفت: براساس آخرین تصمیمات، مقرر شد بزودی دارندگان دستگاه‌های پوز در ازای هر تراکنش، مبلغی را به عنوان کارمزد به پی اس پی ارائه‌دهنده خدمت، پرداخت کنند.

مهدی شهیدی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: ارائه خدمات با کیفیت و تنوع بیشتر توسط «پی اس پی‌ها» نیازمند رقابتی شدن بازار خدمات پرداخت است و این فضا نیز جز با برقراری روابط تجاری میان پذیرندگان دستگاه‌های پوز و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، ممکن نخواهد شد.

 .

تاکنون خدمات برای مردم رایگان بوده است

وی افزود: تا‌کنون بانک مرکزی و بانک صادرکننده کارت در ازای هر تراکنش خرید روی دستگاه‌های پوز به پی اس پی‌ها کارمزد ناچیزی پرداخت می‌کرد و کارمزدی از سوی دارندگان این دستگاه‌ها یعنی واحدهای صنفی و دیگر بخش‌ها پرداخت نمی‌شود و به این ترتیب خدمات دریافت مالی بسیار ارزشمند برای واحدهای صنفی رایگان است.

شهیدی تصریح کرد: این شرایط در حالی ادامه دارد که هزینه ارائه این خدمات برای پی اس پی‌ها دائما در حال افزایش است و پرداخت کارمزد توسط بانک مرکزی نه ممکن است و نه درست.

 .

خدمات هزینه دارد

به گفته وی دریافت کنندگان خدمات یعنی واحدهای صنفی در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه آن را پرداخت کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به طرح‌هایی که برای دریافت کارمزد در ازای تراکنش‌های خرید در بانک مرکزی در حال بررسی است، گفت: در ماه‌های اخیر بانک مرکزی شیوه‌های مختلف پرداخت کارمزد را در جلساتی با حضور این شرکت‌ها بررسی کرده که براساس آخرین تصمیمات، مقرر شد تا بزودی دارندگان دستگاه‌های پوز در ازای هر تراکنش، مبلغی را به عنوان کارمزد به پی اس پی ارائه دهنده خدمت، پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مبلغ این کارمزد هنوز نهایی نشده و بانک مرکزی در حال انجام آخرین بررسی ها در این مورد است.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.