راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجربه استفاده از تگ جیرینگ: جالب و کار راه انداز+عکس

خیلی وقت بود منتظر چنین روزی بودم که به جای پول نقد از موبایلم استفاده کنم و آن روز بالاخره آمد. شرکت جیرینگ در نمایشگاه تلکام تگ‌هایی را ارائه کرد که کاربر با چسباندن آن پشت موبایلش می‌تواند هزینه‌های خرد شهری خود را با آن بپردازد.

تگ جیرینگ

شاید ارائه این تگ‌ها خیلی کار سختی نباشد اما باید قبول کرد که در فضای فعلی این تگ‌ها می‌توانند خیلی کار راه انداز باشند. من شخصا به عنوان فردی که در روز بیش از 4 بار وارد ایستگاه‌های مترو و بی آر تی می‌شوم دادن کرایه نقدی برایم خیلی سخت و زجرآور است. اما با آمدن کارت‌های بلیت الکترونیک شهری دیگر غم مشکلم تا حد خیلی زیادی حل شد. کارت‌های بلیت الکترونیک مترو که الان در حد گسترده‌ای بین مردم در حال استفاده هستند بسیار خوب و کار راه انداز هستند.

من عادت دارم کارت بلیت الکترونیکم را درون کیف پولم می‌گذارم و به خاطر مسائل امنیتی و ترس از کیف قاپی کیف پولم را همیشه درون کوله پشتی‌ام می‌گذارم. به همین خاطر هر بار باید توقف کند و کیف پول را از داخل کوله بیرون بیاورم که این کمی وقت می‌گیرد اما از دادن کرایه نقدی خیلی بهتر است.

اما جیرینگ این مشکل اتلاف وقت چند ثانیه‌ای را با ارائه این تگ‌ها حل کرده است. می‌شود گفت تگ‌های جیرینگ همان کارت‌های بلیت الکترونیک هستند که به شکلی جمع و جور روی دستگاه موبایل می‌چسبند و هنگام ورود به ایستگاه مترو یا بی آر تی و یا حتی هنگام پرداخت هزینه پارکومتر فقط کافیست موبالتان را به روی دستگاه ریدر بزنید. از آنجایی که موبایلم همیشه در دستم یا جیبم است خیلی راحت‌تر هستم اگر پرداختم را با موبایل انجام دهم. شخصا دیروز اولین بار از این تگ‌ها استفاده کردم و حس خیلی خوبی داشتم.

تگ جیرینگ پشت دستگاه موبایل می‌چسبد

شاید این تگ‌ها کیف پول موبایلی به معنای واقعی نباشند و نتوانند خواسته‌های من از یک کیف پول موبایلی را برطرف کنند اما می‌توانند تا آمدن کیف پول‌های موبایلی واقعی تجربه‌ی خوبی باشند.

می‌توانید گزارش راه پرداخت از سرویس NFC ایرانسل، رایتل و همراه اول را نیز با کلیک بر روی هر کدام مشاهده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.