راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن‌های اندرویدی ویژه شارژ سیم کارت‌های اعتباری

از زمان عرضه سیم کارت‌های اعتباری توسط اپراتورهای موبایل در ایران، خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری و وارد کردن شارژ در گوشی به یکی از دغدغه‌های هر روزه بسیاری از ما تبدیل شده است. به گونه‌ای که اکنون در هر گوشه و کناری از شهر و روستاها و جاده‌های ایران می‌توان دکه کوچک یا مغازه‌ای بزرگ را یافت که شارژ می‌فروشد.

علاوه بر این چندی است که دستگاه خودپرداز و پایانه فروشگاهی بانک‌ها هم به لیست فروشندگان کارت شارژ اضافه شده‌اند. البته سایت‌های بسیار متنوع فروشنده کارت شارژ را هم نباید از یاد برد که در کنار فروش اینترنتی شارژ توسط سایت رسمی اپراتورها، مشغول فعالیت هستند. اما دردسر اصلی شارژ سیم کارت و همچنین استفاده از خدمات آن، وارد کردن کدها و ارقام فراوان (کدهای USSD) است. برای هر کاری هم یک کد جداگانه و ویژه وجود دارد که باید لیست بلند بالایی از آنها را به همراه داشت.

اما طی این مدت برخی شرکت‌ها اقدام به عرضه اپلیکیشن‌ها و ویجت‌هایی برای شارژ سیم کارت و همچنین استفاده از خدماتی مانند کنترل حساب یا طرح‌های ویژه کرده‌اند که کار را بسیار آسان می‌کند. در این محصولات نرم افزاری دیگر نیازی به وارد کردن کدهای ویژه برای انجام کارها نیست و تنها باید گزینه‌های مورد نظر را انتخاب کنید و در معدودی از آنها شما قادر به خرید کارت شارژ هم هستید و دیگر نیازی به مراجعه به جاهای دیگر برای تهیه شارژ مورد نظر ندارید.

در این مطلب قصد داریم تنها به معرفی برخی از نمونه‌های معروف این اپلیکیشن‌ها پرداخته و منتظر نظرات شما درباره آنها باشیم. رتبه بندی و امتیاز دهی را هم به شما می‌سپاریم.

 

شارژ سریع

این اپلیکیشن بسیار ساده و سر راست طراحی شده و تنها یک کار را انجام می‌دهد: خواندن کد شارژ از درون پیامک دریافتی حاوی کد شارژ و اجرای دستور شارژ سیم کارت. هنگامی که شما از سایت‌ها و یا با کدهای USSD از طریق خدمات بانک‌ها شارژ ایرانسل یا همراه اول می‌خرید، معمولا یک پیامک حاوی کد شارژ ۱۵ یا ۱۶ رقمی برایتان ارسال می‌شود. در برخی موبایل‌ها کپی کردن و استفاده از این کد کار دشواری است. اما با اپلیکیشن «شارژ سریع» تنها کافی است با یک تپ کل متن اس ام اس دریافتی را کپی کنید و آن را به برنامه بدهید تا کد شارژ را از درون آن بیرون کشیده و موبایلتان را شارژ کند.

در اینجا دیگر خبری از امکانات پیشرفته چون خرید شارژ یا اطلاع از وضعیت شارژ سیم کارت نیست، که این می‌تواند عیب قابل توجهی باشد.

 

ویجت همراه اول نگار

این محصول یک اپلیکیشن تنها نیست، بلکه ویجت ویژه اندروید است که درون لیست ویجت‌ها اضافه شده و قابل استفاده است. این برنامه که توسط شرکت نگارگران عصر مجازی پارس تهیه شده می‌تواند میزان اعتبار سیم کارت همراه اول شما را چک کند و همچنین اینکه سیم کارت را با شارژ معمولی یا شارژ ۱۰۰۰ تومانی شارژ کند. البته در صفحه این ویجت توضیحی درباره تهیه شارژ معمولی و ۱۰۰۰ تومانی داده نشده است. اما احتمالا تنها امکان ورود کد شارژ را برای شارژ سیم کارت را خواهید داشت.

 

نرم‌افزار کارت شارژ eCharge

این اپلیکیشن که توسط سایت آل دیجیتال عرضه شده، یکی از کامل ترین برنامه‌های موجود در این زمینه است که می‌توان به جرات آن را بهترین دانست. با اپلیکیشن کارت شارژ می‌توانید به خدمات متعدد موجود برای تمام سیم کارت‌های اعتباری همراه اول، اعتباری تالیا و اعتباری یا دائمی ایرانسل دسترسی داشته باشید. پس از انتخاب نوع سیم کارت، منوی مربوط به امکانات هر یک باز می‌شود که می‌تواند شامل خرید کارت شارژ، کنترل اعتبار، طرح‌های ویژه هر اپراتور، شارژ سیم کارت و یا کدهای شارژ خریداری شده و استفاده نشده باشد.

در هنگام خرید شارژ توسط این اپلیکیشن شما مستقیما به سایت بانک پارسیان منتقل شده و از روی موبایلتان هزینه شارژ را توسط رمز اینترنتی کارت‌های عضو شتاب پرداخت می‌کنید. آنگاه می‌توانید کد شارژ خریداری شده را استفاده کرده یا آن را در لیست کدهای دریافتی قبلی ذخیره کنید. امکانات بیشتر این برنامه را در صفحه ویژه آن در سایت سازنده می‌توانید ببینید.

 

ویجت ایرانسل نگار

این ویجت هم محصولی دیگر از شرکت نگارگران عصر مجازی پارس است که کارکردی همانند «ویجت همراه اول نگار» دارد. با این تفاوت که شما علاوه بر شارژ معمولی سیم کارت ایرانسل خود، قابلیت شارژ شگفت انگیز و همچنین کنترل حساب اینترنت سیم کارت خود را دارید. البته کنترل اعتبار موجود در سیم کارت هم یکی از بخش‌های این ویجت زیبا است.

 

ویجت ایرانسل اعتباری

این ویجت هم تقریبا کارایی همانند«ویجت ایرانسل نگار» دارد و به شما امکان شارژ بدون تایپ کدها و کنترل مستقیم اعتبار سیم کارت را می‌دهد. در بخش شارژ کارت هم می‌توانید سیم کارت اعتباری خود را به صورت معمولی یا شگفت انگیز شارژ کنید. پس از نصب اپلیکیشن، در بخش ویجت‌های گوشی می‌توانید «ویجت ایرانسل» را پیدا کنید.

شما با کدام یک از این اپلیکیشن ها کار کرده اید؟ کدام یک را ترجیح می دهید؟

منبع: نارنجی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.