راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا همبانک سینا تحولی در پرداخت همراه ایران ایجاد خواهد کرد؟

همبانک سینا نام محصول جدیدی است که با مشارکت اپراتور همراه اول و شرکت توسن در بانک سینا راه اندازی می‌شود. این خدمت جدید و پیشرفته از روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه و همزمان با عید مبعث حضرت ختمی مرتبت (ص) به مشتریان بانک سینا عرضه می‌شود.

 

وقتی سه صنعت در یک نقطه به هم می‌رسند

هفته گذشته خیابان استاد مطهری تهران شاهد جلسه‌ای در بانک سینا بود که محلی تلاقی مدیران و کارشناسان ارشد سه صنعت متفاوت بود: صنعت بانکداری، نرم افزار و مخابرات. روابط عمومی بانک سینا گزارش داده است که اولین محصول مشترک بانک سینا با اپراتور همراه اول در جلسه‌ای مشترک با حضور دکتر عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک سینا، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور همراه اول، دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، دکتر سید ولی الله فاطمی مدیرعامل شرکت خدمات نرم افزاری توسن و جمعی از مدیران و مسئولان بانک سینا، همراه اول، جیرینگ و توسن عملیاتی شد.

در این جلسه مهندس صدوقی مدیرعامل اپراتور همراه اول، توسعه خدمات نوین و پیشرفته از طریق همراه اول را ضرورت جامعه امروز دانست و دکتر همتی مدیرعامل بانک سینا، دستیابی به این خدمت جدید را تحقق بخشی از ماموریت بانک سینا در تامین نیازهای بانکی جامعه امروز معرفی کرد.

بنا به همین گزارش، بانک سینا با مشارکت همراه اول؛ همبانک سینا که بانکداری همراه مبتنی بر بستر USSD است را عملیاتی و راه اندازی کرد. «همبانک سینا» بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار بر روی تمامی گوشی‌های تلفن همراه و فقط با گرفتن کد # ۷۲۷ * قابل استفاده می‌باشد.

از این پس مشتریان بانک سینا می‌توانند با استفاده از «همبانک سینا» در هر زمان و مکان، حتی در خارج از ایران بدون هزینه رومینگ از خدمات انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، دسترسی به اطلاعات حساب‌ها، مانده گیری، عملیات بین بانکی ساتنا و پایا، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک و بسیاری خدمات بانکی دیگر بهره‌مند شوند.

از مزایای «همبانک سینا» می‌توان به امنیت، سرعت، دقت و سادگی در استفاده و پوشش تمامی گوشی‌ها تلفن همراه بدون نیاز به نصب هر گونه نرم افزار در هر جا و مکان اشاره کرد.

بانک سینا یکی از بانک‌های پیش‌رو ایرانی است که آمارها هم خبر از رشد خیره‌کننده این بانک می‌دهند. به عنوان نمونه در شاخص اثربخشی پایانه بانک سینا در کنار بانک‌های ملت، ملی و پارسیان یکی از چهار بانک برتر ایرانی است. (اینجا)

 

آیا تحولی بزرگ در اه است؟

هر سیم‌کارت یک بانک. این شعار جدیدی است که این روز‌ها از رسانه‌ها شنیده می‌شود. در جهان امروز روش‌های نوین پرداخت و بانکداری بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین روش‌ها بانکداری و پرداخت به کمک تلفن همراه است. تاکنون دو سامانه همراه ۲۴ شرکت پرداخت الکترونیک سامان با همکاری ایرانسل و سامانه جیرینگ شرکت همراه اول در این بازار فعالیت می‌کردند.

تا پیش از همبانک سامانه همراه ۲۴ تنها سامانه پرداخت همراه ایران بر بستر USSD بود. (اینجا) اما اکنون بازیگر دیگری وارد بازی شده است که به گفته برخی کار‌شناسان تحولی در بانکداری همراه در ایران است.

شرکت همراه اول پیش از این با سامانه جیرینگ قصد رقابت در بازار پرداخت همراه ایران را داشت. محصول جدید که با همکاری توسن، همراه اول و بانک سینا راه‌اندازی شده است حداقل روی کاغد پتانسیل تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تحول بانکداری و پرداخت همراه ایران را دارد که در نهایت به نفع مردم ایران خواهد بود.

آمارها نشان می‌دهند که بانکداری و پرداخت همراه در ایران متناسب با دیگر روش‌های بانکداری و پرداخت الکترونیک رشد نکرده است و مردم هنوز از امنیت این روش نگرانی دارند. (اینجا) با توجه به این که بانک سینا حدود ۴ میلیون مشتری دارد، در صورتی که یک میلیون از مشتریان بانک سینا شروع به استفاده از خدمات و مزایای فراوان بانکداری همراه کنند این اتفاق تحولی بزرگ در بانکداری و پرداخت همراه ایران خواهد بود.

اینفوگرافی نحوه عملکرد همبانک

اما این سامانه چطور عمل می‌کند؟ در اینفوگرافی که در ادامه آمده است تلاش شده تا کلیات این سامانه توضیح داده شود:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.