راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اچ‌تی‌سی در سری تلفن‌های جدید Exodus از فناوری زنجیره بلوک استفاده می‌کند

یکی دیگر از شرکت‌هایی که فناوری زنجیره بلوک را در محصولاتش به کار گرفته، شرکت HTC است که محصول جدیدش به نام HTC Exodus به طور تمام و کمال از فناوری زنجیره بلوک بهره برده است.

زنجیره بلوک، فناوری پشت بیت‌کوین و یک پایگاه داده امن، غیرمتمرکز و رمزنگاری‌شده است که تقریبا دستکاری آن غیرممکن است و همین موضوع باعث می‌شود تا ذخیره‌سازی امن داده‌های تراکنش‌های مالی به بهترین شکل انجام شود.

بعد از اینکه اتریوم، روی ایده اصلی بیت‌کوین گسترش یافت و دیگر هرکسی امکان اجرای اپلیکیشن‌های پیشرفته روی زنجیره بلوک را پیدا کرد، دیدیم که خیلی‌ها، از شرکت‌های عکاسی گرفته تا برگر فروشی‌ها هم به این جرگه پیوستند.

HTC گفته است که این تلفن جدید به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و امن اختصاص داده شده است و توضیح می‌دهد: «این تلفن از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و یک عنصر سخت‌افزاری دارد که به کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری‌شده متصل می‌شود.»

به گفته شرکت، هردوی ان کارها شدنی است. در حال حاضر تلفنی به نام سیکور وجود دارد که تمرکزش را روی امنیت قرار داده است و کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده داخلی دارد و آزمایشگاه سیرین خبر تلفن فینی مبتنی بر ارزهای رمزنگاری‌شده‌اش هم در ماه می اعلام کرد.

این شرکت ادعا کرده است که تمام گوشی‌های Exodus، یک گره خواهند بود، که بخشی از معماری بیت‌کوین و اتریوم است، که تمامی پیام‌ها را در سراسر شبکه پخش می‌کند.

البته HTC قصد دارد تا تعداد این گره‌های اتریوم و بیت‌کوین را دو و یا سه برابر کند. هنوز هیچ توضیحاتی درباره دیگر ویژگی‌ها و قیمت گوشی اعلام نشده است.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.