راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلگرام پاسپورت، سرویسی جدید برای تشخیص هویت کاربران

تلگرام برای پلتفرم بلاک‌چین خود که بانام شبکه باز تلگرام (TON) شناخته می‌شود، می‌خواهد یک سرویس جدید به نام تلگرام پاسپورت (Telegram Passport) بسازد.

به گزارش روزنامه ایران، تلگرام پاسپورت تا پایان همین ماه رونمایی خواهد شد و سرویسی برای تشخیص هویت پیام‌رسان تلگرام است و کاربر اطلاعات شناسایی خود را به آن می‌دهد. کاربر می‌تواند پاسپورت، گواهینامه، گواهی‌نامه‌های حساب بانکی، صورتحساب‌ها و بقیه مدارک مربوط بهینه‌سازی را در این سرویس ثبت کند.ثبت‌نام فقط یک‌بار انجام می‌شود.

نکته مهم این است که کاربران از اطلاعات ثبت‌شده نه‌فقط در تلگرام، بلکه می‌توانند از بقیه سرویس‌های آنلاینی که با این پیام‌رسان مشارکت دارند نیز استفاده کنند. گفتنی است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ارزهای رمزنگاری شده، پرداخت‌های رمزنگاری از سوی اشخاص ناشناس است که حتی دولت‌ها را نیز به خود مشغول کرده است. تلگرام درواقع با سرویس تشخیص هویت جدید خود می‌خواهد از بروز این مشکل برای ارزهای رمزنگاری شده خود یعنی گرام (Gram) جلوگیری کند.

تلگرام تاکنون دو عرضه اولیه (ICO) خصوصی از گرام داشته و درمجموع موفق شده با جذب کمتر از 200 سرمایه‌گذار، 1.7 میلیارد دلار سرمایه برای شبکه باز تلگرام جمع‌آوری کند. شایعات اولیه نشان می‌دهد که تلگرام خود را برای سومین ICO نیز آماده کرده و تصمیم دارد تا یک عرضه اولیه عمومی از ارز رمزنگاری شده خود راه‌اندازی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.