راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتقال وام با ارز رمزنگاری شده در آلمان

یک بانک آنلاین آلمانی انتقال وام با ارزهای رمزنگاری شده را به مشتریان خود امکان‌پذیر کرد. بانک آنلاین بیت باند آلمان به مشتریان خود اجازه می‌دهد که با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده وام خود را به هرجایی که می‌خواهند انتقال دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بانک آنلاین بیت باند از ارزهای رمزنگاری شده شبیه به بیت‌کوین به‌منظور دور زدن سیستم انتقال بین‌المللی سوئیفت برای وام دادن به هر نقطه‌ای در جهان و با هزینه کم استفاده می‌کند.

آلبرچت مؤسس این بانک آنلاین گفت: «انتقال پول به‌صورت سنتی تقریباً به‌دلیل کارمزد آن گران است؛ ضمن اینکه می‌تواند چند روز زمان ببرد.»

آلبرچت گفت: «از طریق بیت باند، پرداخت‌ها به‌صورت مستقل در ارتباط با جایی که مشتریان هستند، انجام می‌گیرد و از طریق اینترنت خیلی سریع و با دستمزد پایین انتقال وجه صورت می‌گیرد. مشتریان، وام‌های خود را به‌صورت ژتون‌های دیجیتال شبیه به بیت‌کوین نگه می‌دارند و فقط ظرف چند ثانیه یا چند دقیقه این ارزهای رمزنگار شبیه به بیت‌کوین به ارز کشوری که خواهان دریافت وام در آنجا هستند، تبدیل می‌شود و مانع از نوسانات ناشی در قیمت ارزهای رمزنگاری شده به‌دلیل تغییر نرخ ارز می‌شود.»

بیت‌کوین تاکنون به‌عنوان وثیقه‌ای برای وام‌ها مورداستفاده قرارگرفته؛ اما هیچ‌گاه به‌عنوان روشی برای انتقال اعتبار به ارز به‌صورت بین‌المللی مورداستفاده قرار نگرفته است. خدمات این بانک آلمانی از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۳ میلادی با اقبال زیادی از سوی مشتریان روبه‌رو شده و ۲۴ کارمند از ۱۲ کشور جهان مسئول مدیریت وام‌ها برای ۱۰۰ مشتری با اعطای تقریباً یک‌میلیون دلار در ماه هستند. حداکثر وام ارائه‌شده از سوی این بانک بیش از ۵۰ هزار دلار نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.