راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اینفوگرافیکی از 16 ساختارشکنی زنجیره بلوک در صنایع مختلف

فناوری زنجیره بلوک احتمالا یکی از تاثیرگذارترین کشف‌های انجام‌شده در تاریخ است و مهمترین ثمره‌اش هم تغییری است که می‌تواند در انجام تراکنش‌های آنلاین ایجاد کند. علی‌رغم برخی شک و تردیدهای موجود، اکثر کارشناسان بر این باورند که زنجیره بلوک این پتانسیل و قدرت را دارد که نه‌تنها صنعت بانکداری، بلکه در دیگر صنایع هم ساختارشکنی‌هایی ایجاد خواهد کرد.

اما این تکنولوژی دقیقا به چه معنا است؟ سایت BitFortune.net سعی کرده است تا با دقت تمام این مفهوم را به شما توضیح دهد و با مزایای مختلفی که دیگر صنایع می‌توانند از زنجیره بلوک داشته باشند آشنایتان کند.

اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، زنجیره بلوک می‌تواند انجام تراکنش‌های غیرمتمرکز در شبکه فرد به فرد را، بدون حضور و مداخله اشخاص واسط، میسر سازد. نتیجه چنین فرایندی هم انجام بلافاصه عملیات و مهمتر از همه با هزینه‌های پایین است. علاوه بر این، تراکنش‌های انجام‌شده در بستر زنجیره بلوک، بسیار امن‌تر، شفاف‌تر و با حفظ حریم خصوصی بیشتر همراه هستند.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، صنایع مختلفی می‌توانند از مزایای بسیار زنجیره بلوک بهره‌مند شوند و اتفاقا اینفوگرافیکی که در ادامه برایتان آماده کرده‌ایم، مهر تاییدی بر همین حرف است. برای مثال، ثمره استفاده از فناوری زنجیره بلوک در صنعت بانکی، انجام تراکنش‌های سریع‌تر، هزینه‌های پایین‌تر، امنیت بیشتر و ذخیره‌سازی بهتر خواهد بود. از طرف دیگر، از این فناوری می‌توان در سیستم‌های رای‌گیری الکترونیکی هم بهره برد. با استفاده از این تکنولوژی در سیستم‌های رای‌گیری یکپارچه، دولت‌ها دیگر نمی‌توانند هیچگونه مداخله‌ای در نتیجه رای‌گیری‌ها داشته باشند؛ چراکه زنجیره بلوک یک تراکنش قابل مشاهده عمومی و مشخصی ایجاد می‌کند که نمی‌توان آن را تغییر داد و یا بازنویسی کرد.

در این اینفوگرافیک به شما نشان می‌دهیم که چطور فناوری زنجیره بلوک می‌تواند 16 صنعت مختلف، از موسیقی گرفته تا دولت و حکومت و سلامت و مشاور املاک و غیره را بهبود و تغییر مثبت بخشد. بخوانید و خودتان قضاوت کنید که آینده به چه شکلی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.