راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فقط یک درصد سازمان‌ها از بلاک‌چین استفاده می‌کنند

سازگاری با فناوری بلاک‌چین در فضای سازمانی بسیار آهسته پیش‌ می‌رود و نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است درحالی‌که تنها یک درصد کسب‌وکارها فناوری بلاک‌چین را در فضای داخلی خود پذیرفته‌اند، بخش اعظم مدیران اطلاعاتی در سازمان‌ها CIO نسبت به این فناوری بسیار اندک ابراز تمایل می‌کنند.

به گزارش عصر بانک؛ بر اساس مطالعه‌ای که مرکز تحقیقاتی گارتنر انجام داده است مشخص شد تنها یک درصد مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها به این مسئله اشاره کردند که یک نوع از پروژه‌ها یا سیستم‌های مرتبط با فناوری بلاک‌چین در کسب‌وکار آن‌ها و همچنین فقط ۸ درصد آن‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت خود به بلاک‌چین فکر کرده‌اند.

گارتنر در گزارش بررسی مدیران اطلاعاتی ۲۰۱۸ اعلام کرد ۷۷ درصد از این مدیران در سازمان‌های مختلف بر این باورند که کسب‌وکار آن‌ها هیچ‌گونه علاقه‌ای به استفاده از این فناوری ندارد و بنابراین هیچ برنامه‌ای در راستای توسعه بلاک‌چین در محیط کاری آن‌ها ارائه نشده است.

بلاک‌چین که با نام فناوری‌های لجستیک توزیع‌شده هم شناخته می‌شود از زمان ثبت‌شده و سوابق شفاف تراکنش‌های توزیع‌شده در رایانه‌های شبکه سازمانی استفاده می‌کند. با فناوری مذکور این رایانه‌ها تمامی مداخلات صورت گرفته در داده‌های سازمانی را به ثبت می‌رسانند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ هم‌اکنون روی بلاک‌چین کار می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ای‌بی‌ام، مایکروسافت، جی‌پی مورگان و ویزا اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.