راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برادران وینکلوفس خطاب به بیل گیتس: «به‌جای حرف زدن عمل کن!»

بیل گیتس دومین فرد ثروتمند در دنیا که ارزش خالص دارایی‌هایش معادل 90 میلیارد دلار است در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر بتواند سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی بیت‌کوین انجام می‌دهد چراکه این ارز ارزش چندانی ندارد.

بیل در مصاحبه‌اش با CNBC می‌گوید: «اگر راه‌حل ساده‌ای وجود داشته باشد من حتما سرمایه‌گذاری کوتاه مدت روی بیت‌کوین انجام می‌دهم. به‌عنوان یک نوع از دارایی، شما چیزی تولید نمی‌کنید بنابراین نباید انتظار افزایش چیزی را هم داشته باشید.» گیتس حتی در ادامه صبحت‌هایش سرمایه‌گذاری روی ارزی مانند بیت‌کوین را احمقانه‌ترین نوع سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

البته اولین‌باری نیست که بیل گیتس ارزهای رمزنگاری‌شده را مورد انتقاد قرار می‌دهد. حتی در مصاحبه‌ای که قبل‌تر گیتس انجام داده بود، بیت‌کوین را مسئول مستقیم مرگ افراد می‌دانست چراکه با این ارز قاچاق مواد مخدر انجام می‌دادند.

او در این باره می‌گوید: «در حال حاضر از ارزهای رمزنگاری‌شده برای خرید فنتانیل و دیگر داروها و مواد مخدر استفاده می‌شود و این ارز را می‌توان جزو معدود فناوری‌هایی دانست که با رابطه مستقیمی با مرگ و میر افراد دارد.»

درواقع گیتس هم به جرگه دیگر افراد ثروتمند و با نفوذ وال استریت ملحق شده است که آنها هم انتقادات تند و تیزی از ارزهای رمزنگاری‌شده دارند.

هفته پیش بود که وارن بافت بیت‌کوین را به‌عنوان مرگ موش معرفی کرد و پارتنرش چارلی مونگر هم گفت که خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده درست مانند خریدوفروش پهن است.

البته گیتس منکر اهمیت فناوری زنجیره بلوک نیست اما در کل ارزهای رمزنگاری‌شده خودشان بی‌ارزش هستند.

اما در جواب گیتس، تایلر وینکلوفس بنیان‌گذار صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده جمینی توئیتی به گیتس نوشت و اشاره کرد که: « راه‌حل ساده برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی بیت‌کوین وجود دارد و او بهتر است به جای اینکه فقط حرف بزند وارد عمل هم بشود.»

وینکلوفس هم اولین باری نیست که کسی را برای انجام سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی بیت‌کوین به مبارزه می‌طلبد. حتی قبل از گیتس، وینکلوفس به جیمی دیمون، زمانی که بیت‌کوین را کلاهبرداری عنوان کرده بود، هم گفته بود که اگر جرئتش را دارد روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت انجام دهد.

برادران وینکلوفس از طرفداران سفت و سخت ارزهای رمزنگاری‌شده هستند و در نشستی عنوان کردند که بدبینی شخصیت‌های وال استریت به این خاطر است که تصورات آنها شکست خورده است و آنها هم برای درک این موضوع بسیار پیر هستند.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.