راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

12 بانک چینی در سال 2017 از فناوری زنجیره بلوک در سیستم‌هایشان استفاده کردند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از 26 بانک چینی گفته‌اند که در سال 2017 اپلیکیشن‌های زنجیره بلوکشان را توسعه و گسترش داده‌اند.

به گزارش منبع خبری صنعت بانکداری چین، از میان 26 بانک کشور چین، 12 بانک در گزارش سالانه خود اعلام کردند که اپلیکیشن‌های زنجیره بلوک را برای استفاده‌های مختلف در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این 12 موسسه شامل بانک‌های بزرگ تجاری دولتی مانند بانک چین، بانک کانستراکشن چین، بانک کشاورزی چین، مرچنتس بانک چین و غیره هستند.

از این اپلیکیشن‌های زنجیره بلوکی از این فناوری برای صدور صورت‌حساب و ارائه وام‌های برون‌مرزی و فرایندهای احراز هویت استفاده می‌شود.

به‌عنوان مثال، بر اساس گزارش سالانه بانک کشاورزی چین، این بانک یک شبکه غیرمتمرکز برای ارائه وام‌های اتوماتیک برای مشتریانش استفاده می‌کند.

همچنین بانک کانستراکشن چین هم در بیانیه مالی خودش اعلام کرد که یک پلتفرم مبتنی بر زنجیره بلوک راه‌اندازی کرده است تا به کمک آن بتواند امکان صدور بین بانکی و برون مرزی را برای کسب‌وکارهای کوچکتر فراهم کند.

به گفته بانک، این پلتفرم تاکنون تراکنش‌هایی در مجموع با ارزش 1.6 میلیارد یوآن، معادل 251 میلیون دلار انجام داده است.

بانک چین هم خبر از انجام آزمایشات لازم روی زیرساخت آی‌تی توزیع‌شده خودش را داده است تا از این زیرساخت برای توسعه کیف پول دیجیتالی مبتنی بر زنجیره بلوک استفاده کند.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.