راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کوین‌بیس دسترسی ویکی‌لیکس به حساب ارزهای رمزنگاری‌شده‌اش را مسدود کرد

صرافی کوین‌بیس، دسترسی سازمان بین‌المللی ویکی‌لیکس به حساب ارزهای رمزنگاری‌شده خودش را به دلیل نقض شرایط استفاده از خدمات کوین‌بیس، مسدود کرد.

به عبارتی این سازمان غیرانتفاعی که اطلاعات مخفی را منتشر می‌کند، تنها ابزارش برای تبدیل پرداخت‌ها، مانند تبدیل ارز بیت‌کوین به پول‌های رایج و مورد استفاده را، از دست داده است.

هرچند که صرافی بیت‌کوین در این‌باره به دلیل خاصی اشاره نکرده است و صرفا به الزام رعایت قانون مکانیسم‌های سازگاری با مقررات در شبکه جرایم مالی ایالات متحده اشاره کرده است.

بنابراین ویکی‌لیکس برای اینکه بتواند همچنان برای فروش کالاهایی که در فروشگاهش قرار داده بود، از مشتریان ارزهای دیجیتالی دریافت کند، باید به فکر راه چاره، و گزینه جایگزین باشد.

چیزی که باعث تعجب شده این است که ویکی‌لیکس بابت این موضوع آنچنان که باید دچار شک و استرس نشده است و از طرفی خواستار محاصره جهانی کوین‌بیس شده است.

جاهایی مانند آندرئس آنتوپولوس و The Verge کمی پنهان‌کاری و کنایه در این اتفاق می‌بینند و آن را این طور بیان می‌کنند: «سازمان ویکی‌لیکس در سال 2010 و برای اینکه بتواند راه فراری از ممنوعیت دسترسی به پرداخت‌های رایج و معمولی داشت، به استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده روی آورد. از طرفی، همانطور هم که به احتمال زیاد شما خودتان متوجه شده‌اید، رگولاتورها همه‌چیز را از جوانب مختلف بررسی می‌کنند و در مورد بیت‌کوین، بیشتر تمرکزشان را به سواستفاده‌های احتمالی از این ارز قرار داده‌اند. با این وجود تمامی این موارد هیچ توضیحی راجع به اتهام ویکی‌لیکس نمی‌گوید و اقدام کوین‌بیس هم یک اتفاق غیرمنتظره و بدون هشدار قبلی بوده است.»

از آنجایی که این مدت، روزها و هفته‌های خوبی برای ویکی‌لیکس نبوده است، به نظر می‌رسد که فشارهای دولت آمریکا در این باره بی‌تاثیر نبوده است.

منبع: Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.