راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ICICI هند هم به سرویس پرداخت جهانی سوئیفت متصل شد

عضو جدید دیگری به سرویس پرداخت جهانی سوئیفت (gpi) اضافه شد. خبرها حاکی از آن است که بانک ICICI نخستین بانک در کشور هند است که به این سرویس‌های پرداخت جهانی ملحق شده است. هدف gpi بالا بردن سرعت، شفافیت و کارایی پرداخت‌های برون‌مرزی برای موسسات مالی و بانک‌ها است.

کیران شتی رئیس بخش هند سوئیفت می‌گوید: «تجارت بین‌المللی مهره اصلی جهانی‌سازی و اقدامی ضروری برای رشد هند به شمار می‌رود.»

به گفته شتی، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین اقتصادها به‌دنبال یک شریک تجاری قابل اعتماد هستند و ما می‌دانیم که سرویس پرداخت جهانی سوئیفت به راحتی انجام فعالیت‌های کسب‌وکارها کمک خواهد کرد و برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ سودمند خواهد بود.

درواقع این استاندارد جدید پرداخت‌های برون مرزی سوئیفت با ردیابی پرداخت‌های آنی، شفافیت هزینه‌ها و انجام تسویه‌های روزانه می‌تواند دنیای جدیدی را به خزانه‌داری‌های شرکت‌ها به ارمغان بیاورد.

شتی می‌گوید: «در حال حاضر صدها هزار پرداخت gpi روزانه و از طریق 220 مجرای بین‌المللی فرستاده می‌شود و در کسری از دقیقه یا ثانیه تسویه‌ها انجام می‌شود.»

ویجو چاندوک مدیر اجرایی بانک ICICI می‌گوید: «gpi سوئیفت به طور قابل توجهی و با ارائه یک استاندارد کاملا جدید، تجربه مشتری در انجام پرداخت‌های برون مرزی را افزایش می‌دهد. ما بسیار خوشحالیم که به‌عنوان نخستین بانک در کشور هند این gpi را به مشتریانمان ارائه می‌دهیم.»

پیشتر سوئیفت اعلام کرده بود که چندین بانک ازجمله بانک چین، سیتی، آی‌ان‌جی و بانک نوردئا را به سرویس gpi خودش اضافه کرده است.

ICICI و Axis نخستین‌ بانک‌ها در هند هستند که به gpi سوئیفت متصل شدند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.