راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری دوره‌های آموزشی ارزهای رمزنگاری‌شده در دانشگاه استنفورد

سال ۲۰۱۸ را می‌توان سال بیت‌کوین در دانشگاه‌ها نامید، چرا که روز به روز تعداد مؤسسات و دانشگاه‌ها برای تحصیلات عالی در این زمینه بیشتر می‌شود. در آمریکا بسیاری از دانشگاه‌های معتبر و با رتبه بالا، بنا به درخواست دانشجویان، رشته‌های مرتبط با تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده را گسترش داده‌اند.

به گزارش میهن‌ بلاک، دانشگاه استنفورد دوره‌ای آموزشی کامل از تجارت در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را در ماه می همین امسال آغاز خواهد کرد. این دوره آموزشی به دنبال یک کمپین هماهنگ شده توسط دانشجویان رشته MBA بود که اعتقاد دارند این تکنولوژی، مفهوم نوآورانه و حیاتی برای حرفه‌های آینده به همراه دارد. یکی از اعضای این کمپین می‌گوید: «بسیاری از ما در محل کار و بین دوستان راجع به زنجیره‌بلوک صحبت می‌کنیم. پس آموزش آکادمیک هم در این زمنیه لازم است. این یک مزیت رقابتی برای همه ایجاد می‌کند، درست مثل یک چکش اضافی در جعبه ابزار شما!»

در ابتدا گروهی از دانشجویان از دانشگاه تقاضا کردند تا کلاس کامل و تمام وقت برای این موضوع اضافه کند، اما وقتی ثبت نام شروع شد، مشخص شد تقاضا خیلی بیشتر بوده و تعداد زیادی از دانشجویان نتوانستند در دوره شرکت کنند. Susan Athey، استاد تکنولوژی که قرار است مدرس این دوره آموزشی جدید باشد، در مصاحبه با CNBC گفت: «نوسانات قیمت در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده همه را مسحور خود کرده است. سؤال همه این است که چطور این اتفاق می‌افتد؟ بسیاری از مردم پولدار شدند و بسیاری نا امید. این همان دلیلی است که علاقه زیادی جذب می‌کند و مردم را تشویق می‌کند تا بدانند چه اتفاقی می افتد.»

مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا هم برای اولین بار این دوره را در پاییز امسال برگزار خواهد کرد. پروفسور کوین وارباخ از این دانشگاه اعتقاد دارد: «ما در بازه زمانی هستیم که یک نقطه حساس برای آموزش این تکنولوژی به حساب می‌آید. این پدیده در کسب‌وکار آینده، تبدیل به یک واقعیت خواهد داشت و پنج سال دیگر می‌توان گفت کمتر دانشگاهی پیدا می‌شود که این رشته را تدریس نکند.»

این فقط دانشجویان نیستند که خواهان کلاس‌های بیشتری هستند، بلکه صنعت این تکنولوژی هم این نیاز را حس می‌کند. جان جیکوبز، مدیر دانشگاهMcDonough، گفته است که او تماس‌های زیادی از کارکنان وال‌استریت و شرکت‌های مشاوره داشته که می‌گفتند: «شما باید آموزش را در این زمینه شروع کنید. ما نیاز داریم تا مردم بدانند چگونه از تکنولوژی زنجیره‌بلوک استفاده کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.