راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از مجموعه گروه حصین

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان امروز 21 فرودین ماه با حضور در مجموعه گروه حصین از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این مجموعه بازدید کرد و با مدیران این شرکت به گفت‌وگو پرداخت.

ستاری، در بازدید خود در رابطه با حمایت از تولید کالای داخلی در حوزه فناوری اعلام کرد: «ما با مشکلات ساختاری مواجه هستیم. با توجه به غالب بودن اقتصاد نفتی در کشور، بیشتر به دنبال واردات بوده‌ایم. در نتیجه اکنون در حوزه صادرات و جا انداختن فرهنگ استفاده از محصولات داخلی مشکلات جدی داریم. این مشکل در رابطه با محصولات دانش بنیان بیشتر دیده می‌شود، چراکه به استانداردهای خاص نیاز دارد.»

او در ادامه توضیح داد: «مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ساختار سازمان‌های تاییدکننده این استانداردها هم وارداتی است. ما باید این مشکل جدی را بررسی کنیم. البته در اداره استاندارد و در رابطه با آیین‌نامه‌هایی که نیاز به استاندارد اجباری نداشته باشد؛ عملکرد مطلوبی داشته‌‌ایم. اما به طور کلی مشکلات ساختاری زیاد است و باید با توجه به آنها در رفع این مسائل کوشید.»

ستاری با اشاره به حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گفت: «در سال ۹۶ رکوردهای خوبی داشتیم و درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان به خوبی فعالیت می‌کنند. اما برای رفع مشکلات قدیمی به زمان بیشتری نیاز دارد.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با شرکت حصین گفت: «در رابطه با شرکت‌های فعال در حوزه بانکی مانند مجموعه حصین، موضوع شفافیت خدمات بیش از همه مطرح می‌شود. این شرکت‌ها خدمات بانکی را در دسترس مردم قرار می‌دهند. مسئله دیگر آنکه با وجود تنوع شرکت‌های فعال در حوزه بانکی، قیمت‌ها شکسته می‌شود.»

ستاری در ادامه توضیح داد: «تا این شرکت‌ها توسعه پیدا نکنند، استارت‌آپ‌های تکنولوژی نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند. در نظر داشته باشیم که بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا نیز عموما در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند. در نتیجه تا این شرکت‌های خدماتی نتوانند بازارسازی کنند، استارت‌آپ‌ها هم نمی‌توانند توسعه ساختاری داشته باشند.»

او ادامه داد: «در حال حاضر استارت‌آپ‌های خدماتی رشد خوبی دارند و استقبال مردم هم از آنها بسیار است. در گذشته، مردم ما خدمات را با هزینه بالا و غیرشفاف دریافت می‌کردند، اما درحال حاضر اینطور نیست. دریافت خدمات شفاف مصداق بارز حقوق شهروندی است و روزبه‌روز در حال توسعه است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.