راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سریع پولدارشدن ازطریق کسب سود از افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده در سال ۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد

بازار سال ۲۰۱۸ ارزهای رمزنگاری‌شده به دلیل مشکلات نامساعد، برای تمام ارزهای رمزنگاری‌شده کساد بود. درحالی‌که برخی افراد در حال حاضر از این بازار ناامید شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که اتفاقات خوبی پیش روی بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده قرار داشته باشد. کار‌شناسان مختلف معتقدند که افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ اتفاق خواهد افتاد. البته مهم است که همیشه تصویر کلی بهتری از اتفاقات در ذهن داشته باشیم و فقط با توجه به یک خبر نمی‌توان به‌طور قطعی افزایش را تأیید یا رد کرد.

 

ارزهای اصلی به حکم‌فرمایی خود ادامه خواهند داد

عوامل متعددی به‌غیراز قیمت بیت‌کوین وجود دارند که بر ارزهای رمزنگاری‌شده تأثیر می‌گذارند. متأسفانه، ارزش بیت‌کوین تعیین می‌کند که سایر ارزهای رمزنگاری‌شده در طی ماه‌ها و سال‌های آینده چگونه تغییر کنند. با وضعیت حال حاضر، سریع پولدار شدن از طریق کسب سود از افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده در سال ۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد. بااین‌وجود، کار‌شناسان این حوزه نگرانی چندانی درباره بازار در حال افت کنونی ندارند. در حقیقت، هم‌اکنون بازار‌ها در حال طی روند عادی خود هستند. آرون لشر، مؤسس و مدیر بازاریابی ارز دیجیتال BRD بیان می‌کند.

بازی هنوز هم ادامه دارد، کمبود منابع دیجیتالی نوعی نوآوری بزرگ در زمینه پول و ارزش آن است و ما در مراحل اولیه یک روند چند دهه‌ای تا زمان دیجیتال شدن دارایی‌ها هستیم.

در طی یک هفته گذشته، تمام ارزهای رمزنگاری‌شده اصلی بخش زیادی از ارزش خود را از دست دادند. این سقوط ارزش از ۱۱/۶ تا ۱۵/۹ درصد متغیر است، اتریوم بیشترین کاهش را دارا است به‌علاوه از میان ۱۰۰ ارز برتر رتبه‌بندی شده بر اساس ارزش بازار، اتریوم بیش از ۸۰% ارزشش را در طی چند هفته گذشته از دست داده است. همانند گذشته، با کاهش ارزش بیت‌کوین، ارزش تمام ارزهای دیگر هم در حال سقوط است. این روند متوقف نخواهد شد، مگر این که بیت‌کوین این مقدار کاهش ارزش خود را به‌طور مؤثر جبران کند.

در این صورت، اوضاع بازار در اواخر امسال برای همه جالب‌توجه خواهد بود. این اولین باری نیست که بیت‌کوین وارد یک چرخه افت طولانی می‌شود. پیش‌ازاین هم ارزش هر بیت‌کوین در یک مرحله تا ۹۹ درصد سقوط کرد. پشت سر گذاشتن آن مرحله ثابت کرد که این کار آسان است، بنابراین افت کنونی چندان مسئله‌ساز به نظر نمی‌رسد.

 

افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ قریب‌الوقوع است

در حال حاضر موارد متعددی هستند که بر بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند. رونمایی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) که به سرمایه‌گذاران حقیقی اجازه می‌دهد در معاملات ارز رمزنگاری‌شده وارد شوند ازجمله این موارد است. اگرچه در حال حاضر تقاضا به نسبت سال قبل پایین به نظر می‌رسد اما اوضاع به تدریج در حال بهبود است. با تشکیل یک سازمان تنظیم مقررات برای این نوع ارز، شرایط می‌تواند از این به بعد بهبود یابد یا کمتر دچار نوسان شدید شود.

افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ از جنبه‌های مختلفی تحت تأثیر دولت‌ها است. تنظیم مقررات نظارت بر خریدوفروش بیت‌کوین هنوز هم یکی از موضوعات مهم در میان مقامات دولتی کشورهای مختلف است. تنظیم هرگونه شرایط مقرراتی، به‌طورکلی به صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده وجه قانونی بخشیده و باعث مشروعیت آن خواهد شد. هرچند، هیچ‌کس خواهان این روند تغییردهنده نیست اما این موضوع نوعی «شر واجب» است که جریان پولی آینده را شکل خواهد داد.

ارزهای غیر از بیت‌کوین هم همواره در حال تکامل هستند. اتریوم دستخوش تغییرات بزرگی است و در حال تغییر الگوریتم خود به الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) است. به‌علاوه شایعاتی وجود دارند مبنی بر این که ویتالیک بو‌ترین ممکن است یک سقف میزان موجودی برای اتریوم تعیین کند. ریپل (Ripple) هم در حال پیشروی در بخش بازار مالی است. لایت‌کوین (Litecoin) به دلیل جدا شدن از لایت‌پی (Litepay) کمی تنزل داشت، اما این ارز هم در ‌‌نهایت جایگاه اصلی خود را در بازار به دست خواهد آورد.

افزایش قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ به‌طور قطعی قابل پیش‌بینی نیست اما امیدواری زیادی برای نفوذ و گسترش بیشتر ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار معاملات خرد و کلان وجود دارد.

منبع: پیمنت 24

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.