راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌آپ AI Crypto از زنجیره بلوک در توسعه هوش مصنوعی استفاده می‌کند

استارت‌آپی به نام AI Crypto از فناوری زنجیره بلوک در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی و حل مسائل و پیچیدگی‌های حل‌نشده در توسعه هوش مصنوعی استفاده کرده است؛ مسائلی مانند استفاده بی‌مورد از منابع واحد پردازش گرافیکی (GPU) و انحصار چندتایی داده‌ها که در توسعه یادگیری ماشینی توسط شرکت‌های بزرگ مورد نیاز است.

فرایند استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده فرایندی است که مصرف برق بسیار بالایی دارد که منجر به انجام محاسبات غیر ضروری و بی‌فایده در واحد پردازش گرافیک می‌شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، تیم AI Crypto تکنولوژی جدیدی به نام «شبکه GPU توزیع‌شده» را توسعه داده است که با استفاده از آن، درخواست‌های موجود را می‌توان به‌صورت مساوی میان تمام کارت‌های گرافیکی توزیع کرد.

به این ترتیب انجام این محاسبات گرافیکی خاص صرفا محدود به یک نفر نمی‌شود و در نتیجه از وقوع هر سوءاستفاده از منابع گرافیکی نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همچنین این تیم یک مکانیسم اجماع جدیدی به نام اثبات ارزش (PoV) را نیز توسعه داده است تا با کمک آن بتوانند ازطریق محاسبات هوش مصنوعی یادگیری ماشینی، تراکنش‌ها را تایید کنند.

باید گفت که انجام تحقیقات یادگیری ماشینی نیازمند حجم وسیعی از داده‌ها است که برای استارت‌آپ‌های کوچک، دسترسی به این حجم از داده و اطلاعات کار بسیار سختی است. تا به امروز هم شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اپل می‌توانند به چنین داده‌هایی برای انجام آزمایش‌های یادگیری ماشینی دسترسی داشته باشند.

تیم AI Crypto هم قصد دارد تا این مشکل و انحصار داده را با توکن‌های خودش حل و فصل کند. در پلتفرم AI Crypto، ارائه‌دهندگان داده، هر بار که از داده‌هایشان استفاده شد، توکن‌هایی دریافت می‌کنند. این مکانیزم انگیزشی در ایجاد و توزیع داده‌های هوش مصنوعی برای محققان کمک قابل توجهی خواهد بود.

مدل هوش مصنوعی، به سختی و وجود مشکلات بسیاربرای توسعه شهرت دارد؛ چراکه باید برای شناسایی تصاویر و تشخیص صداها به داده‌های فراوانی دسترسی داشته باشد. اما با استفاده از پلتفرم AI Crypto توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی داده‌ها را در اختیار داشته باشند و مدل‌های خودشان را بسازند و آنها را به شرکت‌های مختلف ارائه دهند.

اس‌جی لی مدیرعامل AI Crypto پتانسیل‌های بالایی در هوش مصنوعی و فناوری زنجیره بلوک مشاهده می‌کند و می‌گوید: «AI Crypto قصد دارد تا هم فضای زنجیره بلوک و هم فضای هوش مصنوعی را متحول سازد. من آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنم که تمام محاسبات هوش مصنوعی در پلتفرم AI Crypto اجرا شود.»

منبع: The Merkle

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.