راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا تلگرام باید فیلتر شود؟

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد اعلام پول اعتباری از طرف تلگرام فیلتر شدن این پیام‌رسان را ضروری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اعلام حمایت از حذف تلگرام و جایگزینی پیام رسان‌های داخلی در بیانیه‌ای تأکید کرد اعلام پول اعتباری از طرف تلگرام فیلتر شدن این پیام‌رسان را ضروری می‌کند.

متن بیانیه جمعیت ایثارگران به شرح زیر است:

امروزه فضای مجازی یکی از عرصه‌های مهم جنگ نرم و آوردگاه مصاف حق و باطل محسوب می‌شود و دشمن غدار، روح و جان مردم کشور، خصوصاً نسل جوان را هدف قرار داده است. با توجه به نامگذاری سال 97 با عنوان «حمایت از تولید داخلی» جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی فرصت را غنیمت شمرده و ضمن اعلام حمایت از پیام رسان‌های داخلی، خواستار برخورده جدی و مسئولانه با حذف پیام رسان تلگرام است.

به همین مناسبت مواردی از مهم‌ترین خسارت‌های ناشی از رواج تلگرام و پیام رسان‌های غیر بومی به شرح ذیل ارائه می‌شود:

1-       رد پای پیام رسان تلگرام در بخش قابل توجهی از جرائم دادسراها و دادگاه‌های خانواده و دیگر پرونده‌های مفاسد اقتصادی بنا بر آمار منتشر شده از سوی قوه قضاییه، کاملاً مشهود است که علت اصلی آن دشواری شناسایی عاملان جرم و جنایت است.

2-      کارشکنی و اخلال در هدایت اقتصادی کشور و تهدید به استفاده از واحد پول مجازی که بنا بر اذعان کارشناسان اقتصادی، تهدیدی بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب شده و می‌تواند باعث خروج بی حساب و کتاب ارز از کشور شود.

3-       لانه گزینی و استقرار پایگاه‌های متعدد معاندین و دشمنان داخلی و خارجی در این نرم افزار از طریق ایجاد گروه و کانال‌های مختلف با نشر انواع مطالب کذب، سبب ایجاد شایعه و سست نمودن ایمان مردم به نظام اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور شده است.

4-      شیوع سرطانی استفاده از مطالب غیر اخلاقی و مستهجن در تبلیغات کالاهای خارجی در این پیام رسان، به دلیل ارزانی تبلیغات باعث نابودی و اضمحلال اخلاقیات در جامعه و به خصوص در میان نسل جوان شده است.

5-       نقش آفرینی در ارائه انواع آموزش‌های تروریستی، ایجاد شورش و اغتشاش، تخریب اموال عمومی و نحوه ساخت انواع بمب و سایر ادوات خرابکاری، نموده است.

6-      فعالیت‌های تلگرام و دیگر نرم افزارها و پیام رسان‌های غیر بومی، متمرکز در حوزه اقتصادی و در دست گرفتن منابع مالی ملل می‌باشد و فضا سازی امنیتی، اجتماعی، نظامی وحتی تلاش‌های انسان دوستانه بهانه‌ای برای نیل به این هدف است. اعلام پول اعتباری از طرف این پیام رسان و تهدید به غیر قابل فیلتر شدن نیز ضرورت فیلترینگ این پیام رسان را مضاعف و جدی‌تر می‌کند.

در پایان تاکید بر این نکته ضروری است؛ با توجه به شرایط موجود در کشور که جمع زیادی از جوانان مستعد و خلاق در عرصه فناوری‌های نوین ارتباطی، مشغول به فعالیت هستند و در صورت حمایت و توجه، به خوبی توانایی برطرف نمودن نیاز کشور را در عرصه ارتباطات و پیام رسانی دارا هستند، هیچ توجیهی برای حمایت‌های علنی و پشت پرده از فعالیت نرم افزار تلگرام و مانند آن در کشور وجود ندارد و این جمعیت کوچکترین اغماضی را در فرصت سوزی و تعلل در هموار کردن مسیر پیام رسان‌های داخلی, بر نمی‌تابد.

 

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

فروردین 1397

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.