راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اتاق فکر دولتی برای استارتاپ‌ها در هند

دولت هند به‌تازگی برای توسعه و بهبود فرایند عملکرد استارتاپ‌ها در این کشور اقدام به راه‌اندازی یک سیستم ویژه برای حمایت از تفکرهای استارتاپی کرده است.

به گزارش روزنامه همشهری، استارتاپ‌ها به‌عنوان رویکرد مدرن دنیای پیرامون ما شناخته می‌شوند و بدون شک صنایع مختلف بدون آنها هیچ شباهتی به شرایط فعلی نخواهد داشت. با این تفاسیر بسیاری از کشورها ازنظر دولتی به‌دنبال راه‌اندازی راهکارهای حمایتی از استارتاپ هستند تا بتوانند به کمک آن به این نوع کسب‌وکارها رونق بیشتری بدهند.

یکی از کشورهایی که در میانه میدان قرار داشته و شرایط عجیبی را ازنظر استارتاپ تجربه می‌کند، هندوستان است. به گزارش ساینس، این کشور که در حال مهاجرت از یک کشور متوسط به‌سوی یک کشور صنعتی و سرمایه‌داری بزرگ است، به‌تازگی اقدامات ویژه‌ای را برای بهبود عملکرد استارتاپ‌ها اتخاذ کرده است.

اصلی‌ترین رویکرد یادشده شامل استفاده از یک اتاق فکر است که با نام مخزن فکر یا Think tank شناخته خواهد شد. این اتاق فکر موجب می‌شود فناوری‌هایی که در آینده قرار است رو به رشد باشند، شناسایی و به استارتاپ‌های نوظهور معرفی شوند. این سیستم با نظارت مستقیم وزارت کار هند و با همکاری مراکز دولت الکترونیک انجام می‌شود و می‌تواند یک الگوی موفق برای سایر کشورها باشد تا به کمک آن پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشند.

در این میان این امر می‌تواند به جایگاه هندوستان در سازمان تجارت جهانی کمک شایانی کرده و وضعیت بی‌تحرک این کشور در قبال قوانین این سازمان را تغییر بدهد. از سوی دیگر پیشرفت صنایع تجارت الکترونیک در این کشور نشان‌دهنده پتانسیل بالا برای این موضوع است. هندوستان در سال‌های 2016 و ۲۰۱۷ توانسته با رشد 19.1 درصدی در تجارت الکترونیکی به بازاری به ارزش 33 میلیارد دلار دست پیدا کند. بخش عمده‌ای از این بازار مدیون استارتاپ هاست و شاید این اقدام دولت هند را بتوان راهکاری برای افزایش این بخش دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.