راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رپر معروف آمریکایی به لطف فروش بیت‌کوینی آلبوم سال 2014 خود، میلیونر شد

فیفتی سنت (50cent) را می‌توان اولین رپر آمریکایی معرفی کرد که امکان خرید آلبومش توسط بیت‌کوین را برای طرفدارانش فراهم کرد. آلبوم «Animal Ambition» این خواننده در سال 2014 به ازای کسری از یک بیت‌کوین که آن زمان قیمت هر یک از این ارز معادل 662 دلار بود به فروش گذاشته شد.

او دیگر تا مدت‌ها خبری از این حساب بیت‌کوینش نداشت و دو، سه سالی بدون استفاده مانده بود که اخیرا متوجه شد که به لطف همین حساب فراموش‌شده حالا دیگر به یک میلیونر بیت‌کوینی تبدیل شده است.

حدود 604 بیت‌کوین به ازای آلبوم «Animal Ambition» فیفتی سنت پرداخت شد که در مجموع 400 هزار دلار عایدی برای این خواننده به همراه داشت.

فروش بیت‌کوینی

حدود دو سه ماه پیش و اوایل سال جدید میلادی بود که این خواننده به سراغ حسابش می‌رود و باتوجه به قیمت آن زمان بیت‌کوین که بین 10 تا 12 هزار دلار متغیر بود، فیفتی سنت رسما به یک میلیونر بیت‌کوینی تبدیل شد.

البته شانس دیگری که فیفتی سنت داشت این بود که اطلاعات ورود به حساب بیت‌کوینش را فراموش نکرده بود، چون بودند کسانی که سال‌ها پیش حساب بیت‌کوینی برای خودشان ساخته بودند و از آنجایی که دیگر به وادی فراموشی سپرده شده بود، هیچ‌کدام از اطلاعات ورود در ذهنشان باقی نمانده بود.

منبع: TMZ و The Verge

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.