راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک سارق ارزهای رمزنگاری‌شده هفت بیت‌کوین از استیو وزنیاک دزدید

استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل می‌گوید که درباره ارز رمزنگاری‌شده ظاهرا پاک و خالص بیت‌کوین کنجکاو است؛ هرچند که انسان‌ها در این بین چندان پاک و خالص نیستند.

در اجلاس جهانی کسب‌وکار که توسط روزنامه هندی اکونومیست تامیز برگزار شد، استیو وزنیاک، هم‌بینان‌گذار اپل گفت که یک نفر هفت بیت‌کوین از او دزدیده است.

به گفته وزنیاک، او بیت‌کوین‌ها را به‌صورت آنلاین به فردی فروخت که قرار بود انجام پرداختش با کارت اعتباری باشد اما خیلی راحت آن شخص پرداختش را کنسل کرد و به این ترتیب دست وزنیاک برای فروش تعدادی بیت‌کوین که بیش از 70 هزار دلار ارزش دارد، خالی ماند.

شماره کارت اعتباری هم مشخص شد که دزدیده شده است و به این ترتیب وزنیاک هیچ منبعی برای شکایت و بازگرداندن پولش ندارد.

زنجیره بلوک که در واقع همان فناوری اصلی است که ارز بیت‌کوین روی آن ساخته شده است کمک می‌کند تا بتوان پیگیری کرد که چه کسانی بیت‌کوین نگهداری می‌کنند اما هنوز نمی‌توان از آن برای پیگیری اینکه چه کسی بیت‌کین را از چه کسی خریداری می‌گند استفاده کرد.

علاقه وزنیاک به بیت‌کوین هم مانند علاقه خیلی‌های دیگر به دلیل شفافیت و پاکی و خالصی این ارز است. در اجلاس جهانی کسب‌وکار وزنیاک به حضار گفت که من به بیت‌کوین به چشم ارزی نگاه می‌کردم که توسط دولت دستکاری نشده بود. به این ارز به چشم یک معادله ریاضی نگاه می‌کردم که قابل تغییر هم نیست.

وزنیاک گفته است او زمانی که بیت‌کوین 700 دلار قیمت داشت خریداری کرد و این خرید صرفا جنبه یک تجربه داشته است و دراین باره گفت: «به این دلیل بیت‌کوین‌ها را خریداری کردم تا یک روز بتوانم بدون استفاده از کارت‌های اعتباری، کیف پول و یا پول نقد سفر کنم.»

وزنیاک بعدا به دلیل اینکه از استرس‌ها و فشرهای عصبی که حول‌وحوش ارزهای مجازی و نوسانات روزانه قیمت‌های آن وجود داشت خسته شده بود تصمیم به فروش بیت‌کوین‌ها گرفت.

منبع: Fortune و Investopedia

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.