راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاپرک و شتاب به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

در حالی که برخی رسانه‌ها اخباری را درباره واگذاری شاپرک و شتاب به بخش خصوصی منتشر کرده‌اند اما به گفته مسئولان مربوطه چنین بحثی مطرح نشده است.

به گزارش ایبِنا، برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته اخباری ر ا مبنی بر واگذاری شبکه شتاب و شاپرک به بخش خصوصی منتشر کرده و مدعی شده‌اند که هماهنگی‌هایی برای این واگذاری صورت گرفته است. این رسانه‌ها همچنین تأکید کرده‌اند که در جلسه‌ای که ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی در واپسین روزهای سال ۹۶ با مدیران شرکت‌های ملی و خدمات انفورماتیک و شاپرک داشته درباره این موضوع بحث و هماهنگی انجام داده است.

محسن قادری مدیرعامل شاپرک درباره جلسه پایان سال با رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار داشت: «در جلسه‌ای که پایان سال گذشته با رئیس‌کل بانک مرکزی برگزار شد هیچ‌گونه صحبتی درباره واگذاری شتاب و شاپرک مطرح نشد و موضوع واگذاری شرکت شاپرک به بخش خصوصی صحت ندارد.»

همچنین در اخبار رسانه‌ها آمده است که شورای عالی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی درباره چگونگی انتقال دو سامانه شتاب و شاپرک و نحوه اداره آنها با بانک مرکزی جلساتی را برگزار و مدل اجرایی را استخراج کرده‌اند.

در همین ارتباط، محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌های خصوصی و مؤسسات اعتباری دراین‌باره به خبرنگار ایبِنا گفت: «هرچند سیاست کلی دولت واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است اما هیچ‌گونه هماهنگی با کانون در این زمینه انجام نشده و بحث انتقال دو سامانه شتاب و شاپرک فعلاً در دستور کار نیست.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.